روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

وزن سالم بدن چگونه تعیین می شود؟

وزن سالم بدن چگونه تعیین می شود؟
در دهه های اخیر ، تأکید ویژه ای روی مفهوم وزن سالم و حفظ آن شده است. اکنون ثابت شده است که چاقی عامل خطر بسیاری از بیماری ها و اختلالات است. در حقیقت ، معمول است که همه متخصصان بهداشت و درمان از محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) در تلاش برای ارزیابی وزن بدن بیماران استفاده کنند. افزایش BMI با خطر ابتلا به بیماری های مختلفی از جمله مقاومت به انسولین ، دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی عروقی و سندرم متابولیک مرتبط است. اما چقدر اطمینان داریم که فردی با BMI طبیعی سالم است ، در حالی که یک فرد دارای اضافه وزن نیست؟

در کدام گروه از افراد نمی توان BMI استفاده کرد؟
با وجود استفاده گسترده از BMI ، گروههایی از افراد وجود دارند که استفاده از آنها توصیه نمی شود ، به عنوان طبقه بندی نادرست از وزن بدن و ارزیابی نادرست از خطر عوارض بیماری. یکی از این گروه ها ورزشکارانی هستند که بیشتر آنها همراه با افزایش درصد توده عضلانی ، افزایش وزن دارند. بنابراین ، ورزشکاران به دلیل افزایش نسبت وزن به قد 2 به دلیل اضافه وزن یا چاقی اشتباه توصیف می شوند ، زیرا BMI ترکیب بدن را در نظر نمی گیرد ، یعنی درصد چربی و توده لاغر.

ارتباط بین اضافه وزن و چاقی و مرگ و میر چیست؟
همانطور که گفته شد ، اضافه وزن و چاق بودن عوامل خطر بیماریهای مختلف و مرگ و میر است.

تحقیقات جدید درباره چاقی و اضافه وزن نشان می دهد؟
در سالهای اخیر ، این اثر چاقی گسترده مورد بررسی قرار گرفته است ، زیرا تحقیقات نشان می دهد که اضافه وزن در بعضی موارد از فرد محافظت می کند. به عنوان مثال ، یک مطالعه بزرگ مبتنی بر جمعیت در سراسر جهان نشان داد افرادی که دارای وزن طبیعی بدن در طول دوره دیابت نوع II هستند ، خطر بیشتری از مرگ و میر نسبت به افراد دارای اضافه وزن / چاقی دارند. بنابراین رابطه چاقی و عوارض نه مطلق است و نه فوری.

به نظر می رسد عواملی که منجر به بیماری می شوند چیست؟
به نظر می رسد عوامل اصلی بروز بیماری ها ، فقدان فعالیت بدنی و نوع اصلی چاقی علی رغم خود وزن زیاد است. طبق مطالعات ، در افرادی که فعالیت بدنی شدید دارند و عملکرد قلبی تنفسی خوبی دارند ، اثر منفی چاقی ضعیف شده و خطر ابتلا به بیماری در مقایسه با افراد با وزن طبیعی و فعالیت بدنی پایین کاهش می یابد. در حقیقت ، افراد با BMI بالا و فعالیت بدنی شدید میزان چربی احشایی به میزان قابل توجهی پایین تر از افراد غیرفعال با همان BMI دارند.

اصطلاح "مناسب و چربی"
بنابراین ، افراد با افزایش BMI می توانند به لطف ورزش و بدون کاهش وزن ، یک پروفایل متابولیک سالم را حفظ کنند ، یعنی "Fit & Fat" باشند. اصطلاح "تناسب اندام و چربی" در سالهای اخیر مورد استفاده قرار گرفته است و با "تناسب یا چربی" در تضاد است ، این یک کلیشه است که برای یک فرد اضافه وزن / چاق غیرممکن است. به طور مشابه ، اعتقاد بر این است که BMI کمتر از 25 سلامت را منعکس می کند. اما اکنون می دانیم که مسائل خیلی ساده نیستند و سلامت به نحوه کلی زندگی بستگی دارد.

خلاصه
کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. با این حال ، بهتر است که دچار وحشت نشوید و سلامت بیشتری در فرد ارزیابی شود. طبق ادبیات ، فعالیت بدنی ، یک شیوه زندگی سالم و ترکیب بدن از عوامل پیش آگهی بهتر برای سلامتی نسبت به وزن بدن است.

بنابراین مهم است که نه به کاهش وزن توجه کنید بلکه تغییراتی در شیوه زندگی افراد دارای اضافه وزن / افراد چاق بلکه افراد با وزن معمولی نیز داشته باشید. وضعیت بدنی خوب و درصد کم چربی بدن مواردی است که در نهایت وزن سالم بدن را تعیین می کند و می تواند به ماندگاری منجر شود.


منبع : hamsartime.ir

ورزشکار برای افزایش وزن چه اقداماتی انجام می دهد؟

ورزشکار برای افزایش وزن چه اقداماتی انجام می دهد؟
سلام! نام من "دیمیتریس برتزلتوس" است و من در کنار شما هستم تا در درست کردن ظرف این ورزشکار به شما کمک کنم. در پادکست امروز در مورد مراحلی که ورزشکار برای افزایش وزن خود باید دنبال کند صحبت خواهیم کرد. کمبود وزن ممکن است به دلیل عوامل مختلفی باشد.

دلیل پایین تر از وزن سالم چیست؟
1. وراثت
وراثت یکی از آنهاست. عوامل ژنتیکی ممکن است برخی از افراد را دچار کمبود وزن کند.

2. وضعیت بهداشتی
وضعیت سلامتی شما یکی دیگر از عواملی است که می تواند تأثیر منفی بر مصرف مواد غذایی شما بگذارد. ممکن است بیماری ارگانیک ، عدم تعادل هورمونی ، جذب ناکافی از مواد مغذی وجود داشته باشد.

3. اختلالات روانی
اختلالات روانی می تواند منجر به کاهش وزن شود. فشارهای اجتماعی ، تمایل شدید نوجوانان - که معمولاً دختران جوان دچار چنین اختلالاتی هستند - می توانند منجر به اختلالات عصبی مانند بی اشتهایی شوند. به طور کلی ، دوره های بار سنگین احساسی - و بسیاری از ورزشکاران - می توانند منجر به مصرف ناکافی غذا شوند.

4- مشکلات مالی
مشکلات مالی یکی دیگر از عواملی است که امروزه ناچیز است و این به مصرف ضعیف غذا منجر می شود. افرادی که قدرت خرید کمتری دارند برای رفع نیازهای دیگر ترجیح می دهند مصرف مواد غذایی را فدا کنند.

با دیدن اینکه وزن شما پایین تر از حد معمول است - به عنوان مثال اگر ما در مورد بزرگسالان صحبت کنیم ، 10٪ کمتر از آنچه در جداول وزنه قد یا شاخص توده بدنی توصیه می شود ، می تواند نتیجه سوء تغذیه یا سوء تغذیه در نظر گرفته شود.

مهم است که قبل از شروع هر مداخله ، به دنبال دلایل باشید. بنابراین ، در نظر گرفتن عوامل فوق به عنوان علل سوء تغذیه و وزن کم بسیار مهم است. سپس لازم است که از نظر متدکی تعادل مثبتی بین مصرف و هزینه کالری ایجاد شود.

لازم است کالری دریافتی را افزایش داده و در عین حال هزینه های انرژی را نیز اصلاح کنید.

چگونه وزن خود را افزایش دهیم؟
بنابراین گام به گام ، برای افزایش وزن مورد نیاز خود:

1. هدف افزایش وزن قابل قبول خود را تعیین کنید
اگر قدرت و قدرت از اهمیت بالایی برخوردار باشد ، افزایش توده عضلانی از اهمیت برخوردار است. اگر سرعت مهم است ، ممکن است نیازی به افزایش وزن نداشته باشید.

2- نیازهای متوسط ​​انرژی باید محاسبه شود
لیست سازمان ها و دانشگاه های قابل توجه در این امر کمک می کند. رسانه های دیگری مانند شتاب سنج ، سنج ، ساعت های مخصوص ، وات سنج و غیره نیز کمک می کنند که این امر می تواند در محاسبه کالری مصرفی کمک کند.

3. شما باید ضبط کنید
این ایده خوبی است که برای 3-7 روز یک دفتر خاطرات غذایی نگه دارید. اگر کالری که از طریق دفترچه یادداشت روی آن حساب می کنید کمتر از نیازهای برآورد شده شما باشد ، کاری که او در مرحله 2 بالاتر انجام داده است ، در این صورت دلیل مهمی پیدا کرده اید که نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

4- عادات خود را کنترل کنید
آیا خواب کافی دارید یا نه ، به این ترتیب کالری که اندازه گرفتید در مرحله 2 نیاز به کالری بیشتری دارد؟ همچنین باید بدانید که سیگار کشیدن می تواند میزان سوخت و ساز بدن شما را تا 10٪ افزایش دهد. همچنین باید بدانید که کافئین برای چند ساعت می تواند میزان متابولیسم شما را افزایش دهد. بنابراین ، توصیه می شود حدود 8 ساعت بخواب کافی و مداوم داشته باشید و از مصرف سیگار و کافئین خودداری کنید. این باعث کاهش انرژی مصرفی آن می شود.

5- یک هدف واقع بینانه تعیین کنید
250 گرم تا نیم کیلو افزایش وزن در هفته رویکرد صحیحی است. به طور کلی ، علاوه بر رویکرد تغذیه ای ، یک برنامه تمرینی مقاومت می تواند در سال اول تا 20 درصد وزنی را افزایش دهد که سالهای بعد محدود به 1-3 درصد باشد.

6. شاید مهمتر از همه - کالری مصرفی خود را افزایش دهید
400 کالری اضافی مورد نیاز برای حفظ وزن + 14 گرم پروتئین اضافی می تواند منجر به افزایش نیمی از وزن عضلات در هفته شود. همکاری با یک دانشمند بهداشتی ، مانند یک متخصص تغذیه ، به ورزشکار کمک می کند تا بتواند در انتخاب درست و مطمئن غذاها و تعداد وعده های غذایی را انتخاب کند.

7. خوب است که مناطق خاصی را اندازه گیری کنید
خوب با استفاده از نوار اندازه گیری خوب ، "اقدامات" آن قبل و در طول برنامه افزایش وزن است. به قطعات اندازه گیری شده توصیه می شود گردن ، بازو (قسمت فوقانی و تحتانی) ، قفسه سینه ، شکم ، باسن ، ران و معده (یعنی گوساله) باشد. این مورد برای تعیین اینکه آیا وزن به طور مساوی در حال افزایش است ، لازم است. هدف افزایش دور سینه ، دست است. دور شکم ، ران ها باید با سرعت کمتری افزایش یابد. متخصصان پوست و استفاده صحیح از آنها می تواند به سنجش جنبه های پوستی این لکه ها کمک کند. ضخامت در پوست برای رکود یا کمتر است ، به این معنی که افزایش وزن ماهیچه است و چربی نیست.

در پایان ، خوب است به یاد داشته باشید که برای افزایش وزن ، باید در همان زمان استراحت کافی ، افزایش کالری دریافتی و یک برنامه تمرینی با مقاومت مناسب را در زندگی خود قرار دهید!

 

منبع : بیتوته

کرافت در خانه

کرافت در خانه
افراد زیادی هستند که هر روز ادعا می کنند که وقت ندارند ، وقت و هزینه برای ورزش ندارند ، در نزدیکی خانه یا محل کار خود هیچ سالن ورزشی وجود ندارد ، و همچنین بسیاری از بهانه های دیگر برای جلوگیری از ورزش کردن. در دسترس بودن ، اشتها ، تخیل و حداقل زمان لازم است تا بتوانید به تنهایی یا با دوستان در خانه یا بیرون از خانه ورزش کنید. چند تمرین کافی است ، خصوصاً با وزن بدن شما که در هر مکانی قابل انجام است!

دویدن-پیاده روی
برای اجرا یا پیاده روی نیازی به خرید آخرین راهرو فناوری که بعداً یک شیء تزئینی خواهد بود. پیاده روی در استادیوم مجاور یا پارک محله شما 3-4 بار در هفته کافی است. خود را با کفش و لباس مناسب تجهیز کنید و بدون تعویق تمرین روزانه خود شروع کنید. از این گذشته ، همیشه کار دیگری وجود دارد ، بنابراین آن را در برنامه خود قرار دهید!

قدم زدن
یکی از ابتدایی ترین تمرینات با تغییرات زیادی که می تواند در داخل خانه یا خارج از منزل انجام شود. با هر دو دست باز ، با کمی بسته تر ، با پشتیبانی از هر دو یا یک پا ، با پاهای بالاتر از دست ، با دست هایی که روی اشیاء مختلف (صندلی ، میز ، تخت) قرار می گیرد ، با انگشتان دست به حالت به جلو یا به درون نگاه کنید! سعی کنید آنها را اغلب انجام دهید ، به آرامی تعداد تکرارها را افزایش دهید و قطعاً تفاوت زیادی در قسمت بالایی بدن خواهید دید!

صندلی-نمایش
قطعاً موفقیتی برای تقویت پاهایتان است. تنوع بسیار زیاد در تغییرات ، با یا بدون مقاومت ، بدون شک پادشاهان تمرینات پا است. با دقت زیادی در اجرای مناسب برای جلوگیری از بروز مشکلات در زانو و کمر ، تمام بدن و قسمت تحتانی خود را تقویت خواهید کرد!

صندلی-نمایش با جهش
قدم بعدی برای هر کسی که می تواند صندلی ها و نماهای ساده را اجرا کند. صندلی ها را اجرا کرده و نیم تنه خود را دراز کنید ، یک پرش کوتاه داشته باشید و روی هر دو پا صاف فرود بروید. پیش بینی های مشابه ، جایی که می توانید پاهای خود را با پریدن متناوب کنید. مجموعه ای از 15-20 تکرار را انجام دهید و بعد از یک استراحت کوتاه 2-3 بار تکرار کنید!

بربی
تمرینی برای تمام بدن شما که به شما در تقویت قدرت و بهبود ظرفیت هوازی کمک خواهد کرد. این کار شامل 5 مرحله است: 1. از یک حالت قائم شروع کنید. 2. بدن خود را با دستان خود روی زمین بنشینید. 3. پای خود را بکشید و بازوهای خود را دراز بکشید 4. پاهای خود را به حالت 2 برگردانید. 5. به خصوص ورزش خواستار با تغییرات زیادی نیز هست.

Sanida-Plank
رو به پایین دراز بکشید ، روی آرنج و انگشتان پا تکیه دهید. فشار را روی زمین بمالید ، پشت خود را مستقیماً با بقیه بدن خود نگه دارید و بدن خود را به مدت 20-60΄΄ ثابت نگه دارید. عضلات شکم و پشت را که باعث تثبیت بدن می شود ، و همچنین عضلات کمربند شانه را فعال کنید. تغییرات زیادی وجود دارد ، مانند پشتیبانی از یک پا ، روی یک توپ سوئیسی یا تخته جانبی سوئیس ، که نتایج متنوعی و به همان اندازه خوب ارائه می دهد.

طناب پرش
خصوصاً فعالیت مؤثر از نظر ظرفیت هوازی ، از بین رفتن چربی و تقویت عضلات. روی تکنیک صحیح متمرکز شوید ، طول را به درستی تنظیم کنید ، روی انگشتان پا پرش کنید و کارهایی را که به عنوان کودکان انجام داده اید شروع کنید. بدن شما به آرامی حرکات را به یاد می آورد و خودکار می کند. با 30 درجه شروع کنید ، و به تدریج به 3-4 دقیقه افزایش دهید ، به مدت 2-3 بار و با وقفه 1-2 دقیقه بین ست ها.

آموزش دایره ای
یک روش ایده آل برای ورزش در خارج از سالن ورزشی ، با نتایج فوق العاده ای در تقویت ماهیچه ها ، بهبود ظرفیت هوازی ، کاهش چربی. روش های مختلفی برای انجام تمرین دایره ای وجود دارد ، اما نکته اصلی این است که بتوانید یک سری تمرینات را انجام دهید ، یا تمرینات قدرتی یا ایروبیک ، بدون ایجاد استراحت بین آنها.

اگر بخواهیم بر اساس تمریناتی که در بالا ذکر شد مثالی بزنیم ، این موارد عبارتند از: طناب 1΄ ، 10 خم ، 10 پرش ، 10 بریب ، 30΄΄ دویدن در محل ، 10 پرش ، 10 خم با دست بسته ، 30 ΄΄ تخته ، طناب 1΄ ، 3-4 دقیقه بشکنید و 2-3 بار دیگر تکرار کنید. هر یک از شما قادر خواهید بود از چنین برنامه ای استفاده کنید ، آن را مطابق با شرایط جسمی خود شکل دهید و بتوانید در مدت زمان کوتاهی ، بدون بسیاری از ابزار و - از همه مهم تر - کارآمد ، در خانه ورزش کنید.

 

منبع : همسرتایم

یوگا و سلامت روان

یوگا و سلامت روان
یوگا یکی از محبوب ترین اشکال ورزش است و تاریخ آن به هند باستان باز می گردد ، جایی که مردم سعی در افزایش آرامش و بینش معنوی داشتند.

با این حال ، امروزه فلسفه آن تکامل یافته و اکنون انواع مختلفی از یوگا ، اعم از حرکات کششی ملایم و کار با تنفس وجود دارد ، تا تمرینات شدید که نیاز به قدرت و انعطاف پذیری زیادی دارد. بدون شک فواید یوگا بسیار است و یکی از مهمترین آنها بهبود سلامت روان است.

تحقیقات نشان داد؟
در حقیقت ، محققان نشان داده اند افرادی که کلاس یوگا می گذرانند ، از نظر وزن ، فشار خون و کلسترول بهبود یافته اند. به طور خاص ، محققان ایالات متحده و هلند به طور سیستماتیک 37 کارآزمایی کنترل شده تصادفی شامل 2768 نفر را تجزیه و تحلیل کردند.

هدف از این تجزیه و تحلیل بررسی اینکه آیا یوگا در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مؤثر است و آیا می تواند درمانی برای مشکلات قلبی باشد. نتایج نشان داد که عوامل خطر بیماری قلبی عروقی در افرادی که یوگا را تمرین می کردند بیشتر از افرادی که ورزش نمی کنند کاهش یافته است.

در نتیجه..
یوگا یک روش عالی برای محافظت از سلامت قلب است ، به خصوص برای افرادی که مشکل قلبی داشته اند یا نمی توانند خیلی ورزش کنند.

 

 

سندرم روده تحریک پذیر و پروبیوتیک ها

سندرم روده تحریک پذیر و پروبیوتیک ها
طرح ریزی

 
سندرم روده تحریک پذیر چیست؟
سندرم روده تحریک پذیر یک اختلال مزمن دستگاه گوارش است . این امر به دلیل یک اختلال حرکتی روده بزرگ و روده بزرگ ، بدون هیچگونه ناهنجاری ساختاری در روده است و اغلب بخشی از یک اختلال کلی دستگاه گوارش است.

علائم چیست؟
علائم اصلی این سندرم عبارتند از:

تورماسهالیبوستدریازدگیدرد معدهتغییرات در ترکیب مدفوع
لازم نیست فرد مبتلا علائم فوق را نشان دهد ، زیرا ممکن است با برخی از تغییرات مانند اسهال متناوب یا یبوست همراه با نفخ و نفخ (گاز) ایجاد شود.

نرخ افراد بیمار چقدر است؟
در غرب ، 3 تا 25٪ از جمعیت عمومی را تحت تأثیر قرار می دهد. 15٪ از افراد ، در مقطعی از زندگی خود ، برخی از علائم این سندرم را دارند و به نظر می رسد در خانم ها بیشتر از مردان شایع است.

عوامل خطر چیست؟
سایر عوامل خطرزا در بروز این سندرم ، علاوه بر جنسیت ، عفونتهای حاد دستگاه گوارش و عوامل روانی (مانند استرس) هستند. 30٪ از بیماران در طی یک سال کاهش علائم را نشان می دهند ، در حالی که حدود 70٪ در طی 5 سال عود می کنند.

آیا درمانی وجود دارد؟
هیچ درمانی برای مبارزه رادیکال علیه سندرم وجود ندارد ، زیرا علائم آن متفاوت است. بنابراین ، هدف اصلی هر درمان کاهش شدت و فراوانی علائم است.

در اکثر بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر ، تغییر در ترکیب طبیعی میکرو فلور روده و تشدید علائم پس از عفونت های روده با پاتوژن ها وجود دارد. به همین دلیل ، مصرف اضافی پروبیوتیک ها ، همانطور که توسط مطالعات بالینی متعدد نشان داده شده ، بسیار مفید است.

پروبیوتیک ها چیست؟
پروبیوتیک ها باکتری یا مخمر هستند ، که معمولاً باکتری های اسید لاکتیک و بیفیدوباکتری ها هستند ، که در صورت مقادیر کافی به آنها داده می شود ، تأثیرات مفیدی بر بدن ما می گذارد.

کجا می توانیم آن ها را پیدا کنیم؟
پروبیوتیک ها در غذاهای تخمیر شده (به عنوان مثال کفیر ، ترشی) یا غنی شده (به عنوان مثال ماست) یافت می شوند ، در حالی که آنها به شکل مکمل های غذایی (محصولات غذایی ویژه) نیز موجود هستند.

چطورکار می کنند؟
پروبیوتیک ها به عنوان مانعی برای میکروارگانیسم های بیماری زا عمل می کنند ، و دلبستگی و رشد آنها را در اپیتلیوم روده مهار می کنند و باعث افزایش پاسخ ایمنی (دفاع) ارگانیسم میزبان می شوند. علاوه بر این ، آنها به همان اندازه نقش مهمی در روده بزرگ دارند - تخمیر کربوهیدراتهای قابل هضم و فیبر غذایی محلول ، که یک عامل اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه است. به این ترتیب ، آنها تولید گاز و اسهال را کاهش می دهند.

 

 

گفتار درمانی هر آنچه را که باید بدانید!

گفتار درمانی هر آنچه را که باید بدانید!
گفتاردرمانی چیست؟
گفتاردرمانی علمی است که مربوط به ارزیابی ، تشخیص ، معالجه ، مطالعه علمی و جلوگیری از اختلالات گفتار ، ارتباط ، گفتار ، صدا و بلع در کودکان و بزرگسالان است.

دلیل
دلیل این امر مربوط به توانایی تشخیص کلمات و مفاهیم و همچنین امکان برقراری ارتباط از طریق یک سیستم رمزگذاری شده در تمام اشکال آن ، یعنی شفاهی و کتبی است.

مخاطب
ارتباطات یک فرآیند پویا برای تبادل ایده ها و اطلاعات است. این فرایند پویا شامل رمزگذاری ، انتقال و رمزگشایی پیامهای مورد نظر است.

صحبت کردن
گفتار وسیله کلامی برای برقراری ارتباط یا انتقال معنی است. برای انجام این کار نیاز به هماهنگی دقیق عصبی عضلانی و نتیجه رفتارهای حرکتی خاص است. همچنین ، گفتار شامل ترکیبی از صداهای گفتار ، کیفیت صدا ، لهجه و ریتم است. از هر یک از این مؤلفه ها برای تغییر پیام گفتار استفاده می شود.

چه اختلالات به گفتاردرمانی نیاز دارد؟
خدمات کلینیکی تخصصی ارائه شده توسط گفتاردرمانگران مربوط به اختلالات زیر است:

تأخیر گفتار و زباناختلالات زبانی رشدیناتوانی های یادگیریاختلالات مفصلیویژه پرداخت زبان (SLI)دیسارتاریای رشدیاوتیسمفتق کودک به دست آوردتأخیر در گفتار و پیشرفت زباناختلاف نظرهااختلال جریان گفتار (لکنت زبان)اختلالات صدا ، گفتار ، شنوایی و شنوایی بعد از کاشت حلزوناختلالات گفتاری حرکتی نوروژنیک (دیسارتاریا و عدم تحمل اکتسابی)اختلالات عصبی و سندرماختلال عملکرد ذهنیاختلالات بلع (دیسفاژی)ناهنجاری های کرانیوفیکالشنوایی / ناشنوایی / کاشت حلزونسکته مغزی / آفازیاسجراحی سر و گردن (حنجره)
چه زمانی باید به دنبال گفتاردرمانگر باشم؟
رشد کودک فرآیندی از پیشرفت طبیعی است از سطح اولیه و پایین کارکرد تا مرحله پیچیده تر ، مانند بزرگسالان. اگرچه هر کودک میزان رشد زبان خود را دارد ، برخی از نقاط عطف زبان ، یعنی "شاخص ها" وجود دارد که به برجسته کردن سطح عملکرد کودک در رابطه با سطح مورد انتظار بر اساس سن در مناطق مختلف عملکرد فردی کمک می کند. به عنوان مثال ، در حالی که انتظار می رود کودکی در سن 6 ماهگی واکسینه شود ، بلوغ او از 3 ماهگی شروع می شود. بنابراین ، ما یک شاخص از عملکرد باس و زمان شروع در رابطه با نقاط عطف توسعه داریم. انحراف از این نشانه ها ممکن است نشانه ای از این باشد که ما باید به یک متخصص گفتاردرمانی مراجعه کنیم تا در مورد اینکه آیا لازم است با مداخله انجام شود ، به آن توجه کنیم. به طور کلی ، اگر در کودکتان به هر یک از علائم زیر توجه کردید ، دیدن یک متخصص گفتاردرمانی ایده خوبی است.

صحبت کردن
وقتی کودک به هیچ وجه صحبت نمی کند در حالی که انتظار می رود با توجه به سن خود صحبت کرده باشد یا صحبت می کند اما در محیط مدرسه خود درک نمی شود یا به طور کلی مانند گفتار بچه های کوچکتر به نظر نمی رسد ، باید ویزیت اول را با گفتاردرمانی انجام دهد. برای ارزیابی وضعیت همچنین در مواردی که کودک به هیچ وجه صداهای گفتاری مانند θ ، σ ، ρ را ایجاد نمی کند لازم است و آنها را با صداهای دیگر جایگزین می کند (مثلاً پایان دادن به جای میل) یا در حین سخنرانی به نظر می رسد مسدود کردن و لکنت زبان ، یا با تکرار اولین صدای کلمه t .. t ... شما چه می خواهید؟ یا اولین هجای کلمه به عنوان مثال ma..ma..mama. سرانجام ، اگر متوجه شدید که فرزند شما هنگام صحبت ، خطاهای نحوی یا دستوری را مرتکب می شود ،

مخاطب
همچنین ، در صورتی که او به هیچ وجه با ما ارتباط برقرار نکند و به تعاملات اجتماعی اهمیت ندهد یا آنچه را که ما به او می گوییم نفهمد ، این علامت آن است که شما باید به یک متخصص گفتاردرمانی مراجعه کنید. حتی اگر به نظر می رسد او همه چیز را می فهمد و از دستورات پیروی می کند اما نمی تواند معانی ارتباط برقرار کند و از آن استفاده کند ، شما نیز نباید این دیدار را از دست دهید.

نقاط عطف رشد بر اساس سن
صحبت کردن
در زیر برخی از نشانه های زبانی بر اساس سن آورده شده است.

0-6 ماه
7-12 ماه
13-18 ماه
19-24 ماه
3 ساله
4 ساله
5 ساله
0-6 ماه

او به طور کلی به بلندگو نگاه می کند.او مادر را بطور صوتی و بصری تشخیص می دهد و سر خود را در جهت صدا می چرخاند.او هنگام شنیدن صدای انسانی (4 تا 6 ماهگی) به نام خود پاسخ می دهد.او شروع به درک چند کلمه آشنا مانند "مادر" ، "پدر" ، "سلام" و عباراتی مثل "بابا میاد" ، "شما بطری می خواهید".
اصطلاح
در زیر برخی از نشانه های شاخص بر اساس سن آورده شده است.

0-6 ماه
7-12 ماه
13-18 ماه
18-24 ماه
20-22 ماه
22-24 ماه
3 ساله
4 ساله
5 ساله
0-6 ماه

این گریه های متفاوت و صداهای لذت یا وزوز زود هنگام را ایجاد می کند (مانند π ، μπ ، ντ ، χ ، τζ).این دو یا چند هجا و 4 صدای متفاوت را تولید می کند.این صداهای صدادار مشابه دارد که یک ثانیه طول می کشد.او یک لبخند اجتماعی (2-4 ماه) دارد.در 50٪ از زمان تولید خود به نام آن پاسخ می دهد.
ارزیابی گفتاردرمانی چیست؟
ارزیابی گفتاردرمانی روشی است که خصوصیات ، تواناییها و نیازهای فعلی فرد را مورد بررسی قرار می دهد.

این امکان را به ما می دهد تا ببینیم اختلال ارتباطی وجود دارد یا خیر ، اگر جواب مثبت است ، ماهیت این اختلال و تأثیر آن بر زندگی فرد را بررسی می کنیم. علاوه بر این ، متخصص گفتاردرمانی را برای ایجاد مداخله موفق فراهم می کند. بنابراین ، بر اساس ارزیابی ، اهداف درمانی ، روشهای درمانی و برنامه درمانی تعیین می شود.

نحوه انجام ارزیابی بسته به اختلال ، مشتری و گفتاردرمان بستگی دارد. با این حال ، برخی از مراحل وجود دارد که مشترک برای همه ارزیابی ها است.

تاریخچه گفتار
قبل از هر ارزیابی ، دریافت یک تاریخچه کامل از مشتری بسیار مهم است. این روش معمولاً در اولین ملاقات انجام می شود و ممکن است شامل سؤالاتی در مورد زایمان و رشد ، سابقه پزشکی ، اجتماعی ، آموزشی و خانوادگی باشد و اینکه آیا ارزیابی و مداخله قبل از آن انجام شده است یا خیر.

امتحان شفاهی
در طول معاینه شفاهی ارزیابی ساختارهای تولید گفتار و کفایت عملکردی آنها حائز اهمیت است. بنابراین ، دندان ها ، لب ها ، کام ، زبان ، انگور ، حفره دهان و غیره ارزیابی می شود. در همان زمان ، بررسی می شود که آیا بین ساختارهای فوق هماهنگی وجود دارد ، به گونه ای که می توان صامت ها را از نظر مفصل و رزونانس تلفظ کرد.

کنترل اکولوژیکی
گفتاردرمانگر ضبط می کند که آیا شنوایی کودک توسط متخصص شنوایی سنجیده شده است ، در غیر این صورت او را برای ارزیابی مناسب به وی ارجاع می دهد.

ارزیابی تولید هجا های متوالی موتور
این ارزیابی برای تعیین توانایی مکانیسم مدولار در انجام حرکات سریع گفتار متناوب انجام می شود. قبل از اندازه گیری با تایمر ، دستورالعمل های واضح به پزشک داده می شود و همچنین توانایی انجام تمرین را دارد. لازم به ذکر است که این فرآیند ارزیابی در کودکان پیش دبستانی استفاده نمی شود ، زیرا حفظ تولید برای مدت طولانی دشوار است به طوری که پس از آن می توان محاسبه کرد. با این وجود ، نرمی تولید هجا های فردی را می توان ارزیابی کرد.

به دست آوردن نمونه گفتار ، گفتار و صدا
این نمونه از طریق گفتگو به دست می آید. برای به دست آوردن نمونه قابل اعتماد ، حداقل باید 100 تا 300 محصول یا کلمه وجود داشته باشد تا به مشتری امکان تولید انواع ساختارهای زبانی (مثلاً تأییدها ، سؤالها ، ضربات فعل و ...) را در محیط های مختلف زبان (خانه ، مدرسه ، مدرسه) بدهد. ، زمینه بالینی ، و غیره).

خواندن متن
به مشتری متنی داده می شود تا متناسب با سن خود مطالعه کند ، از آنجا که اطلاعات مربوط به مهارت های صدا ، جریان ، بیان و خواندن وی جمع آوری می شود.

مداخله مؤثر: چگونه می توانیم به این هدف برسیم؟
همکاری با متخصصان بهداشت
یادآوری این نکته حائز اهمیت است که گفتاردرمانگر با سایر متخصصان بهداشت (کاردرمانگرها ، پزشکان یا روانشناسان) همکاری می کند ، به گونه ای که هر کس با استفاده از دانش و تجربه خود به بهترین ارزیابی مشتری کمک می کند تا به بهترین نتیجه برسد. بنابراین اگر او شما را به یکی از موارد فوق ارجاع داد یا از شما خواست با او تماس بگیرید ، از آن غافل نشوید! این نشانه ای از حرفه ای بودن است.

از گفتاردرمان بپرسید!
دریغ نکنید که از متخصص گفتاردرمانی خود بپرسید که چه اختلالات خاصی را در وی ایجاد می کند. او تجربه بیشتری خواهد داشت و درمان مؤثرتر خواهد بود. همچنین داشتن رابطه اعتماد بین مشتری یا فرزندتان با گفتاردرمان مهم است. داشتن شیمی ضروری است ، زیرا این یک رابطه انسانی است. هرچه رابطه درمانی قوی تر باشد ، نتیجه مطلوب بهتر خواهد بود.

جلسات برنامه ریزی شده خود را از دست ندهید
مهم است که از نظر برگزاری جلسات ، ثبات و جریان وجود داشته باشد. اگر غیبت های مکرر وجود داشته باشد ، هر بار یک دوره تنظیم جدید برای کودک لازم خواهد بود. بنابراین کودک مشکل دارد و ممکن است درمانها بیشتر از حد انتظار طول بکشند زیرا ریتم آنها از بین رفته است.

فراموش نکنید که شما نیز جزئی از تیم هستید!
کار انجام شده در هر جلسه به همین جا ختم نمی شود. این مهم است که اهداف درمانی در خانه و در زمینه های دیگر کودک انجام شود تا تعمیم نتایج حاصل شود. گفتاردرمانگر توضیح می دهد که چگونه می توانید کمک کنید ، به طوری که اهداف سریعتر و در عین حال حفظ شوند.

احترام به منحصر به فرد بودن
هر کودکی متفاوت است و زمان لازم برای تسخیر آنچه دشوار است فردی است. این مهم است که استرس خود را در مورد نتیجه یا سرعت درمان به کودک منتقل نکنیم زیرا می تواند علاوه بر این مسدود شود ، زیرا او از قبل می داند که این کار دشواری است.

پیشگیری بهترین درمان است
اگر گمان می کنید فرزند شما در برخی زمینه ها مشکل دارد ، تماس خود را با یک متخصص به تعویق نیاندازید ، زیرا نگران احتمال وجود برخی از مشکلات هستید. در صورت تاخیر در ارزیابی ، مشکل از بین نمی رود. حتی اگر کودک آن را ابراز نکند ، می فهمد که این کار دشواری است ، زیرا چنین دشواری هایی کودک را در زمینه های مختلف و در تعامل آنها با افراد مهم تأثیر می گذارد ، در نتیجه وی فشار و استرس را تجربه می کند.

 

پروبیوتیک نقش آنها در درمان یبوست

پروبیوتیک نقش آنها در درمان یبوست
در مورد تأثیر پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها در درمان یبوست صحبت های زیادی شده است .  سویه های پروبیوتیک باکتری هایی هستند که با ارگانیسم های مضر در سطح انتروسیت ها مبارزه می کنند و در سلامت دستگاه گوارش نقش دارند. مشخص شده است که تعداد آنها در افراد مبتلا به یبوست کمتر است.


پروبیوتیک
تأثیر آنها بر یبوست چیست؟
پروبیوتیک ها ، هنگامی که در مقادیر کافی باشند ، ارتقاء سلامتی را به میزبان ارائه می دهند. گونه های بسیار مورد مطالعه Bifidbacterium و Lactobacillus هستند. تحقیقات اخیر برای ارزیابی تأثیر پروبیوتیک ها در درمان یبوست از جمله نتایج کارآزمایی بالینی تصادفی ، نشان داد که آنها به طور قابل توجهی باعث بهبود بافت مدفوع و فراوانی حرکات روده می شوند.

پروبیوتیک ها باعث کاهش pH در روده بزرگ می شوند که با تولید باکتریها اسیدهای چرب با زنجیره کم کاهش می یابد. پایین آمدن pH باعث کاهش دورانی کولون و به میزان کافی زمان حمل و نقل می شود. به نظر می رسد ایمنی پروبیوتیک ها خوب است و به طور کلی در مطالعات عوارض جانبی نشان نمی دهند.

آیا مکمل های پروبیوتیکی را ترجیح می دهم؟
با این حال ، اداره آنها برای جمعیت های پرخطر می تواند خطرناک باشد و نه مفید. بیشترین عارضه در بیماران دارای نقص ایمنی مشاهده شده است.

بقای و در دسترس بودن این سویه های باکتریایی هنگام مصرف از طریق یک محصول تجاری هنوز هم باید مورد بررسی قرار گیرد تا یک توصیه ایمن و معتبر پدیدار شود. با توجه به کمبود و کیفیت پایین داده های حاصل از تحقیقات پروبیوتیکی ، هنوز نمی توان نتایج ایمن به دست آورد و استفاده از آنها در معالجه یبوست مزمن نسبت به مطالعات بزرگتر و سازمان یافته بهتر تجربی است.

پربیوتیک
آنها چه تاثیری در دستگاه گوارش دارند؟
از طرف دیگر پربیوتیک ها اجزای غیر قابل هضم مواد غذایی هستند که رشد و یا فعالیت پروبیوتیک ها و بقیه میکرو فلور روده را تقویت می کنند. به نظر می رسد که پریبیوتیک ها به دلیل خاصیت اسمزیک و اثر مفید باکتری هایی که برای آنها بستر محسوب می شوند ، دارای خاصیت ملین آرام هستند. پربیوتیک های مورد مطالعه عمدتا شامل اینولین ، فروکتوز- الیگوساکاریدها و شیر-الیگوساکاریدها هستند. مشخصه آنها این است که در روده کوچک هیدرولیز نمی شوند و در روده بزرگ تقریباً بی تأثیر نمی شوند ، جایی که توسط فلور میکروبی آن متابولیزه می شوند و زنجیره کوچکی از اسیدهای چرب ، گازها و سایر متابولیت ها را تشکیل می دهند.

مطالعات درباره عملکرد آنها چه می گوید؟
تصور می شود پریبیوتیک ها مزایای مشابه پروبیوتیک های روده را ارائه می دهند ، اما در عین حال ارزان تر و آسان تر از رژیم های غذایی نسبت به پروبیوتیک ها هستند. با این حال ، تأثیر آنها بر عملکرد کلی روده نسبتاً اندک است ، و تعداد کمی از آزمایشات بالینی اثر کلی آنها را گسترده تر مطالعه کرده اند.

چه چیزی را نگه دارید؟
به دلایل فوق ، نتیجه گیری کلی این است که نتایج به دست آمده از اثرات مفید پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها بر یبوست محدود است و به دلیل مطالعات اندک و کوچک که بر روی آنها انجام شده ، کافی نیستند و کافی نیستند.


منبع : همسر تایم

ماکادامیا در کاهش کلسترول

ماکادامیا در کاهش کلسترول
آجیل ماکادامیا چیست؟
Macadamia گونه ای از گیاهان است که شامل نه گونه گل در خانواده Proteaceae است. این درختان همیشه سبز هستند که می توانند تا 12 متر ارتفاع رشد کنند و عمدتاً در سواحل شرق استرالیا (کوئینزلند) ، کالدونیای جدید و اندونزی رشد کنند. جنس این گیاهان به جان جان مک آدام ، همکار گیاه شناس مشهور فردیناند فون مولر نامگذاری شد که اولین بار آنها را توصیف کرد.

فقط دو مورد از این گونه ها ، Macadamia integrifolia و Macadamia tetraphylla ، به دلایل تجاری به طور سیستماتیک پرورش می یابند ، زیرا بقیه یا خورده نمی شوند و یا حاوی گلیکوزیدهای سیانوژنیک سمی هستند. اولین کشت رسمی حدود سال 1880 در نیو ساوت ولز ، استرالیا گزارش شده است. با این حال ، آجیل ماکادامیا برای اولین بار برای استفاده تجاری در هاوایی در سال 1920 کشت شد ، آن منطقه ای بود که آنها را به عنوان یک محصول تجاری به بازار معرفی کرد.

امروز بزرگترین تولید کننده استرالیا است که از سال 1980 به بعد محصول زیر کشت این محصول را انجام می داد و امروزه 40٪ از تولیدات جهان را به خود اختصاص داده است. سایر کشورهایی که آجیل ماکادامیا تولید می کنند عبارتند از آفریقای جنوبی ، برزیل ، کنیا ، مالاوی ، کاستاریکا ، بولیوی و دیگران.

همچنین بخوانید:  کلسترول: رژیم خوب ، بد و ... رژیم [EBOOK رایگان]
آجیل "ویژه"
در یونان ما آنها را به دلیل داشتن مزه ملایم ، خامه ای و لطیف ، یکی از آجیل های "خاص" در نظر می گیریم. آنها به صورت ساده خورده می شوند ، و اغلب در پخت و پز ، سالاد و شیرینی پزی استفاده می شوند. آجیل های ماکادامیا از نظر ارزش غذایی بالایی به حساب می آیند زیرا مشخص شده است که عناصر کمیاب مانند منیزیم ، کلسیم ، آهن ، روی ، سلنیوم ، مس و غیره را در خود جای می دهد. و همچنین توکوفرول ها ، فیتواسترول ها و اسکالن.

ماکادمیا

مهم این است که آنها حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده (75٪ از وزن آنها اسیدهای چرب است ، از این میزان 80٪ آنها غیر اشباع شده ، عمدتاً پالمیتولئیک اسید هستند) که به آنها خاصیت خاصی می بخشد.

تحقیقات اخیر نشان داده است
این که مصرف آنها باعث افزایش چشمگیر میزان لیپیدها در افرادی که آنها را مصرف می کنند می شود ، باعث کاهش مقادیر کلسترول کل (به اصطلاح کلسترول) و به اصطلاح کلسترول "بد" (LDL) در خون می شود. در سطح تری گلیسیرید سرم هیچ تغییر معنی داری مشاهده نشد. همچنین در شاخص توده بدنی (BMI) در افرادی که از آجیل ماکادامیا تغذیه می شوند ، کاهش می یابد و همچنین در نشانگرهای التهابی (لکوترین ها ، LTB-4) و استرس اکسیداتیو (8 ایزوپروتئین) کاهش می یابد.

با این حال ، مصرف این آجیل همچنین برخی از خطرات را به همراه دارد ، زیرا یک پروتئین 17 کیلو کیلو دالتونی با عمل آلرژن در میوه خام یافت شده است. در سگ ها باعث ایجاد سندرم می شود که کمتر از 12 ساعت بعد از خوردن میوه شروع می شود و با ضعف ، استفراغ ، لرز ، هایپرترمی ، درد شکم ، سفتی و غیره مشخص می شود.

موارد کم خونی خارش ، سندرم آلرژی دهان (آنژیوادم کام و زبان) ، درد و خارش قفسه سینه ، دیسفاژی و تنگی نفس در بدن انسان گزارش شده است. علائم این بیماری با واکنشهای حساسیت به حساسیت نوع I همراه است ، که معمولاً با یافتن سطح بالای ایمونوگلوبولین های IgE و آزمایشات پوستی مثبت تأیید می شود.

سلولیت همچنین پس از استفاده از مواد آرایشی حاوی روغن ماکادامیا به عنوان یک ماده تشکیل شده است.

یک مطالعه اخیر در ایالات متحده ، از عوارض شدید شدت آن در 13٪ و شدید در 4٪ از افرادی که واکنش آلرژیک به آجیل ماکادامیا ایجاد کرده اند

یبوست علامتی که زندگی را دشوار می کند

یبوست علامتی که زندگی را دشوار می کند
10 ماه مه در مورد یبوست. انستیتوی معده و تغذیه هلنیک (EL.I.GAST) به مناسبت دو تحقیق Panhellenic در مورد یبوست ، تصمیم گرفت تا در تاریخ 10 ماه مه به عنوان "روز آگاهی از حساسیت" تأسیس کند. این روز زیر نظر وزارت بهداشت است.

چه چیزی به عنوان یبوست تعریف می شود؟
یبوست به عنوان کاهش فرکانس حرکات روده به کمتر از 3 هفته در هفته یا نیاز به افزایش فشار برای دستیابی به دفع مدفوع یا احساس خالی شدن کامل ، احساس انسداد روده و مدفوع یا مدفوع سخت تعریف شده است. یبوست یک بیماری نیست بلکه یک علامت است و یک مشکل بزرگ اجتماعی و اقتصادی است. این بیماری ممکن است ایدیوپاتیک یا مظهر بسیاری از بیماری ها و اختلالات باشد. می تواند مزمن یا گاه به گاه باشد ("حاد").

همچنین بخوانید:  من یبوست دارم ، چگونه می توانم با آن مقابله کنم؟ [EBOOK رایگان]
عنصر اصلی برای توصیف شخصی که از یبوست رنج می برد ، داشتن کمتر از 3 حرکت روده در هفته است. یبوست گاه به گاه عمدتاً ناشی از تغییر در شیوه زندگی بیمار است ، از جمله در طول سفر ، هنگامی که استفاده توالت به تأخیر می افتد یا ممکن است امکان دسترسی به بهداشت مناسب وجود نداشته باشد. یبوست گاه به گاه هنگام بروز فشار و فشار شدید نیز ممکن است رخ دهد. و همچنین واکنش بدن به هر نوع دارویی که ممکن است بیمار مصرف کند یا به اختلالات هورمونی در زنان در دوران یائسگی یا بارداری منجر شود.

یبوست مزمن شایعترین علامت دستگاه گوارش در جوامع غربی است. میزان شیوع آن در جهان غرب بین 2 تا 20٪ تخمین زده می شود و زنان بیشتر از مردان با میزان 2.5 به 1 از زنان رنج می برند و افراد مسن نیز بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.

مکانیسم یبوست چیست؟
مکانیسم بیماری زا یبوست مزمن نسبتاً پیچیده و چند عاملی است.

یبوست ثانویه (ضایعات آناتومیکی ، اختلالات عصبی ، میوپاتی ، بیماریهای غدد درون ریز و متابولیک ، اختلالات روانشناختی ، سندرم روده تحریک پذیر ، داروهای ضد اسیدها ، دیورتیک های ضد کلرژیک ، ضد افسردگی ها ، داروهای ضد افسردگی).اختلالات تحرک روده بزرگ.یبوست آهسته (کاهش تعداد انقباضات تبلیغاتی قوی) (عدم تحرک روده یا افزایش فعالیت و عدم تحرک حرکتی در روده بزرگ).اختلال در عملکرد لگن (عدم توانایی به طور عادی در اثر نقص فشار خون در اثر فشار خون بالا) (شکستگی مقعد) ، سابق.نقش دفع مدفوع دردناک با نزول کف لگن ، آسیب های زایمان عصب پروینال ، سندرم زخم انفرادی ، بینش بینایی ، بی اختیاری مدفوع.ترکیبی از موارد فوق در اکثریت قریب به اتفاق مبتلایان به یبوست به دلیل عللی نیست.
با این وجود ، در 10-15٪ از افراد مبتلا به یبوست ، این ممکن است به دلیل برخی آسیب های ارگانیک باشد که باعث تنگ شدن لومن روده بزرگ می شود و به همین دلیل اخراج مدفوع (یا حتی گاز) را دشوار می کند. . شایع ترین علت آن سرطان روده بزرگ و در موارد پاتولوژیک کمتر است (مثلاً پولیپ بزرگ ، دیورتیکول ، انواع خاص التهاب روده بزرگ یا روده کوچک).

آمارهای مربوط به جمعیت یونان چیست؟          
در مطالعه اپیدمیولوژیک EL.I.GAST در یک نمونه نماینده از جمعیت عمومی یونان شیوع یبوست در سال گذشته 16٪ بود. علاوه بر این ، 20٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که در گذشته یبوست را تجربه کرده بودند.

یبوست در زنان بیش از مردان (21٪ در مقابل 11٪) ، در افراد مسن و در کارمندان دولت از افراد خود اشتغالی شایعتر بود ، در حالی که در افراد چاق (BMI] <20) یا چاق (BMI≥30) نسبت به افراد با وزن معمولی نسبتاً شایع تر بود. .

پیامدهای یبوست؟
عواقب یبوست زیاد است و از موارد به دیگری متفاوت است. با این حال ، آنها همیشه زحمت کشنده و زحمت کشنده را تحمل می کنند ، در نتیجه کیفیت زندگی افراد مبتلا تخریب می شود.
شایع ترین علائم یبوست عبارتند از:

فشار معدهاحساس نفخدرد شکمحالت تهوعگرفتگی شکمحالت بدفرسودگیکاهش کارآیی و بهزیستی.بواسیر ، علائم کشش.
تشخیص یبوست
بیشتر جوانان مبتلا به یبوست علاوه بر سابقه خوبی و معاینه دقیق جسمی ، به آزمایش های تشخیصی دیگری احتیاج ندارند. این افراد فقط با تغییر در رژیم غذایی و ورزش قابل درمان هستند.
آزمایشات بیشتری ممکن است در افراد مسن انجام شود ، در افرادی که تغییرات ناگهانی در حرکات روده خود گزارش می کنند ، مانند ریزش خون از روده ، کاهش وزن اخیر و در افرادی که معتقدند پزشک آنها به آن نیاز دارد.

در زمینه رویکرد تشخیصی برای بومی سازی عامل ایجاد کننده یبوست ، بنا به تشخیص پزشک ممکن است لازم باشد ، آزمایشگاه بالینی ، معاینه فیزیکی ، مطالعه قرائت معده ، معاینه عملکردی ناحیه ارتوپدی ، کوگموئیدوس.

برخورد با یبوست
اعتقاد بر این است که رژیم غذایی پر فیبر ممکن است بهترین راه برای درمان یبوست باشد. فیبر قادر به جذب مقادیر زیادی از آب است ، بنابراین به نرم نگه داشتن محتویات روده کمک می کند و راحت تر آن را بیرون می کشد. افزایش مصرف این مواد غذایی در بعضی موارد می تواند یبوست شدید باعث وخیم تر شدن علائم شود و باعث درد شکم و نفخ شدید شود. چه چیزی باید مراقب باشید؟

افزایش مصرف مایعات به ویژه آب از اهمیت زیادی برخوردار است.ورزش ملایم مشکل یبوست را کاهش می دهد ، زیرا باعث تحریک روده در همه سنین و به خصوص در افراد مسن می شود.زمان ثابت دفع مدفوع روزانه نیز کمک چشمگیری می کند.
امروزه داروهای آزمایش شده ایمنی و ایمنی آنها وجود دارد که به ما این امکان را می دهد تا به موقع و با موفقیت زیاد ، با این مشکل مقابله کنیم.

داروهای مورد استفاده برای مبارزه با یبوست ، بسته به نحوه کار آنها ، عمدتاً در افزایش حجم مدفوع ، نرم کننده ، تحریک تحرک روده و فعالیت شور و اسمزی مشاهده می شود.

تحقیقات اپیدمیولوژیک EL.I.GAST در مورد یبوست چه چیزی را نشان داد؟
در مطالعه اپیدمیولوژیک اخیر EL.I.GAST مشخص شد که تنها 47٪ از بیماران با پزشک مشورت کرده اند ، در حالی که از 29٪ باقی مانده هیچ متخصص ، حتی با یک دوست یا عضو خانواده نیز مشورت نشده است. 12٪ یبوست را فقط موضوع پزشکی نمی دانند ، 25٪ معتقدند این چیزی است که باید به تنهایی با آنها مقابله کنند و سرانجام ، 15٪ نگران هرگونه آزمایشاتی هستند که باید انجام شود (به عنوان مثال کولونوسکوپی).
متأسفانه ، 19٪ از افراد بالای 45 سال با افزایش سن ، این مسئله را عادی تلقی می کنند.
سرانجام ، نباید فراموش کنیم که وقتی مشکل یبوست به طور غیرمعمول پایدار می شود ، فقط پزشک می تواند علت این مشکل را تشخیص داده و در مورد نحوه مقابله با آن مشورت کند.

خونریزی از دستگاه گوارش تحتانی

خونریزی از دستگاه گوارش تحتانی
هنگامی که محل خونریزی در روده کوچک ، روده بزرگ یا مقعد قرار دارد ، بیمار از دستگاه گوارش تحتانی خونریزی می کند. این خونریزی با تخلیه خون قرمز (انتقال خون) یا تخلیه گلبول های قرمز خون آشکار می شود و معمولاً با تظاهرات نارسایی گردش خون محیطی همراه نیست.

خونریزی از دستگاه گوارش تحتانی معمولاً در بیماران مسن اتفاق می افتد و یک علت بسیار نادر بستری از خونریزی دستگاه گوارش فوقانی است. در مردان شایع تر است و شیوع آن با افزایش سن بیشتر می شود. مطابق با داده های اپیدمیولوژیک موجود ، میزان مرگ و میر بین 2-4٪ است.

خونریزی دستگاه گوارش پایین چگونه رخ می دهد؟
خونریزی از روده بزرگ به ندرت منجر به ریزش سنگین خون می شود. هنگامی که کانونهای آن در ناحیه مقعد قرار دارند ، با از دست دادن مقدار کمی خون قرمز روشن ، معمولاً هنگام حرکات روده ، که مدفوع را لکه دار می کند ، آشکار می شود.

بسیاری از بیماران تنها با چند قطره خون تازه وجود دارند که آب توالت را به رنگ صورتی تبدیل می کند و یا وجود لکه های قرمز روی کاغذ توالت را نشان می دهد. هنگامی که محل خونریزی در روده بزرگ و به خصوص در روده بزرگ قرار دارد ، معمولاً دارای ترشح قرمز (خون تازه) است ، در حالی که خونریزی از روده بزرگ یا روده کوچک ممکن است به عنوان ترشح بورگانی ظاهر شود.

در 80٪ موارد ، بیماران با خونریزی معده پایین دستگاه گوارش اختلالات همودینامیکی را نشان نمی دهند. با این حال ، هنگامی که خونریزی سنگین است ، ممکن است تظاهرات سیستمیک مانند تاکی کاردی ، افت فشار خون ارتوستاتیک ، غش یا شوک وجود داشته باشد.

دلایل خونریزی چیست؟
شایع ترین دلایل خونریزی دستگاه گوارش تحتانی دیورتیکول و آنژیودیسپلازی است.

دلایل دیگر عبارتند از:

انتروپاتی التهابی ایدیوپاتیککولیت بیماری عفونی ، ایسکمیک یا علت متاستاتیکپولیپسرطان روده بزرگشرایط مربوط به ناحیه مقعد مانند بواسیر ، علائم کشش و زخم انفرادی.
در حدود 10٪ موارد ، خونریزی از روده کوچک حاصل می شود ، در حالی که در موارد خونریزی شدید با علائم نارسایی شدید گردش خون محیطی ، علت ممکن است در دستگاه گوارش فوقانی (10٪) باشد.

انحراف
دژنراسیون روده بزرگ یک بیماری شایع است و شیوع آن در افراد بالای 50 سال (30-50٪) افزایش می یابد. دلایل دیورتیکول کاملاً مشخص نیست (دلایل تغذیه ای ، نقاط مطلوب دیواره روده).

تخمین زده می شود که 3٪ از مبتلایان به دیورتیکول در طول زندگی خونریزی کنند. دیورتیکولیت حاد ، بدون درد ، متوسط ​​یا شدید است و معمولاً خود محدود کننده است (80-75٪).

با این وجود ، گزارش شده است که 25 درصد از این بیماران طی چهار سال آینده عود می کنند. اگرچه دیورتیکول در روده بزرگ سمت چپ شایع است ، اما در 60٪ موارد خونریزی ناشی از دیورتیکول بطن راست است.

ناهنجاریهای عروقی
دیسپلازی عروقی مجموعه های غیر طبیعی رگ های خونی بزرگ شده است و عمدتاً در روده کور و آنیون وجود دارد. علت آنها ناشناخته است ، و فرکانس آنها با افزایش سن افزایش می یابد.

آنها گرد ، سیارک مانند یا مانند بال هستند. آنها 1-2٪ از جمعیت عمومی را تحت تأثیر قرار می دهند و در 3-6٪ کلونوسکوپی ها مشاهده می شوند. آنها معمولاً بیش از یک نفر هستند و می توانند با ناهنجاریهای عروقی روده کوچک ، معده و اثنی عشر همزیستی کنند. خونریزی بدون درد ، به ندرت شدید است اما می تواند عود کند.

نئوپلاسم ها و پولیپ های روده بزرگ
روده بزرگ و روده بزرگ معمولاً باعث از بین رفتن خون خفیف و متناوب از روده می شود که علائم غالب آن یبوست ، بدخونی فقر آهن و کاهش وزن را بدتر می کند.

برداشتن (برداشتن) پولیپ ها در طول کولونوسکوپی نیز می تواند باعث خونریزی مستقیم یا در 2-3 هفته پس از برداشتن آنها (به ندرت) شود.

آنتروپاتی التهابی ایدیوپاتیک
بیماری التهابی روده ایدیوپاتیک (کولیت اولسراتیو ، بیماری کرون) اغلب با خونریزی روده همراه است ، اما به ندرت شدید است. با این وجود ، 6-10٪ کلکتومی فوری در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو بیماران مبتلا به خونریزی شدید دستگاه گوارش تحتانی را درگیر می کند. عوامل عفونی مختلفی که بر مخاط روده تأثیر می گذارد ، می توانند باعث ریزش خون از روده شوند.

همچنین ، بیماران میانسال یا سالخورده با سابقه بیماری ایسکمیک قلب ، بیماری عروق محیطی ، دیابت قندی یا آنوریسم آئورت شکمی تحت عمل جراحی ممکن است ایسکمی روده را تجربه کنند که همراه با خونریزی ، معمولاً درد خفیف شکم همراه با کولیک باشد.

بیمارانی که شکم خود را به دلیل نئوپلاسم لگن تحت تابش قرار داده اند ممکن است دچار کولیت پس از زایمان شوند که بعضی اوقات با اسهال خونی ظاهر می شود. ضایعات معمولاً با وجود زخم ایسکمیک یا خونریزی مخاطی در رکتوم و سیگموئید قرار دارند.

هدفوراگیا پپتیکو

 
علائم کششی و بواسیر
خونریزی مقعد می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود که شایع ترین آنها علائم کششی و بواسیر است. علائم کشش مناطقی از آسیب به حلقه مقعد است که این پیوستگی را برطرف می کند. علل علائم کشش یبوست و حرکات شدید روده است. وجود بواسیر (شبکه ورید گشاد شده کانال مقعد) معمولاً باعث خونریزی خفیف و بدون افت خونریزی یا علائم هیپوولمی می شود.

دکتر باید چه کند؟
ریزش خون با حرکات روده نگرانی جدی برای بیمار است و معمولاً منجر به بستری در بیمارستان می شود. قبل از انجام اقدامات تشخیصی ، پزشک باید با انجام آزمایشات فوری آزمایشگاهی ، وضعیت عمومی بیمار و نیازهای وی به انتقال خون را ارزیابی کند.

نوع خون ، هماتوکریت ، پلاکت ها و زمان پروترومبین برای رد اختلالات لخته شدن خون بویژه در بیمارانی که داروهای ضد انعقادی دارند تعیین می شوند.

تاریخچه بارگیری
گرفتن یک تاریخچه مفصل بسیار مهم است. این روشن می کند که آیا این قسمت اول یا عود است ، آیا بیمار غذایی را خورده است که رنگ قرمز (مانند چغندر) را خورده است یا داروهایی مصرف کرده است که مستعد خونریزی هستند (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی ، آسپیرین ، ضد انعقادها).

همچنین ، باید هرگونه سابقه بیماری ایسکمیک قلب ، آریتمی ، آنوریسم آئورت شکمی تحت عمل جراحی ، نئوپلاسم لگنی تابش شده یا سیروز کبدی بررسی شود.

بررسی ناحیه دورانی
بررسی ناحیه دورانی ممکن است بواسیر ، کرم حلقوی یا وجود فیستولهای دورانی را نشان دهد. معاینه انگشت نیز یک آزمایش لازم برای معاینه رکتوم است. شایان ذکر است که 40٪ از نئوپلاسم های رکتوم را می توان در حین معاینه انگشت احساس کرد.

همچنین ، ارتواسکوپی مستقیم در اورژانس می تواند سهم بسزایی در تشخیص داشته باشد. بواسیر داخلی ، پولیپ ، تومور یا تصویری از التهاب مخاط ممکن است یافت شود.

از چه آزمایشاتی برای تشخیص استفاده می کنیم؟
کولونوسکوپی
کولونوسکوپی در حال حاضر مهمترین آزمایش برای تشخیص بیماری است که وظیفه خونریزی آن را بر عهده دارد. بعضی اوقات در خونریزی حاد ممکن است رخ دهد ، تا زمانی که بیمار از نظر همودینامیکی پایدار باشد ، اما بیشتر پس از متوقف شدن رخ می دهد.

کولونوسکوپی به تمیز کردن کامل روده بزرگ از مدفوع صاف نیاز دارد ، به طوری که ضایعات مسطح مانند دیسپلازی عروقی قابل مشاهده است.

Scintigraphy با تزریق داخل وریدی از مصنوعی کلوئیدی
در موارد خونریزی شدید ، یک تزریق داخل وریدی یک تزریق مصنوعی کلوئیدی (99mTc) ممکن است تقریباً با اعلام رادیو دارویی و غلظت آن در محل خونریزی ، میزان خونریزی را برجسته کند.

همچنین از اسکن نگاری پویا با تکنیوم رادیواکتیو برای قرار دادن مخاط موضعی معده در دژنراسیون ماکولا استفاده می شود که می تواند زخم و خونریزی شود. در خونریزی شدید ، که در آن میزان انتقال خون از 1-2 میلی لیتر در دقیقه فراتر می رود ، آنژیوگرافی یافته های تشخیصی را نشان می دهد که عروق دیسپلاستیک یا انتقال خون به دستگاه روده را برجسته می کند.

آنتروسکوپ مخصوص
در بعضی از بیماران خونریزی متناوب است و با وجود معاینه کامل با گاستروسکوپی ، کولونوسکوپی و / یا آنژیوگرافی ، تشخیص آسیب خونریزی امکان پذیر نیست. در این بیماران ، معاینه روده کوچک لازم است.

این کار با یک انتروسکوپی بالون مخصوص دوتایی انجام می شود که حداقل به وسط ایلئوم می رسد ، در حالی که در 20٪ موارد کل روده کوچک را کنترل می کند.

درونگرایی نظارت ویدیویی
در سال های اخیر ، آندوسکوپی با کپسول ویدیویی ایجاد شده است که توسط بیمار بلعیده می شود و در روده کوچک با حرکات پریستالتیک ترویج می شود. این کپسول تصاویر الکترونیکی را که به یک گیرنده منتقل شده و توسط یک کامپیوتر آنالیز می شود ، منتقل می کند.

مطالعات نشان داده است که کپسول می تواند در 90٪ موارد خونریزی فعال از روده کوچک تشخیص را ایجاد کند و از تمام روش های دیگر مزیت دارد.