روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

پروبیوتیک نقش آنها در درمان یبوست

پروبیوتیک نقش آنها در درمان یبوست
در مورد تأثیر پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها در درمان یبوست صحبت های زیادی شده است .  سویه های پروبیوتیک باکتری هایی هستند که با ارگانیسم های مضر در سطح انتروسیت ها مبارزه می کنند و در سلامت دستگاه گوارش نقش دارند. مشخص شده است که تعداد آنها در افراد مبتلا به یبوست کمتر است.


پروبیوتیک
تأثیر آنها بر یبوست چیست؟
پروبیوتیک ها ، هنگامی که در مقادیر کافی باشند ، ارتقاء سلامتی را به میزبان ارائه می دهند. گونه های بسیار مورد مطالعه Bifidbacterium و Lactobacillus هستند. تحقیقات اخیر برای ارزیابی تأثیر پروبیوتیک ها در درمان یبوست از جمله نتایج کارآزمایی بالینی تصادفی ، نشان داد که آنها به طور قابل توجهی باعث بهبود بافت مدفوع و فراوانی حرکات روده می شوند.

پروبیوتیک ها باعث کاهش pH در روده بزرگ می شوند که با تولید باکتریها اسیدهای چرب با زنجیره کم کاهش می یابد. پایین آمدن pH باعث کاهش دورانی کولون و به میزان کافی زمان حمل و نقل می شود. به نظر می رسد ایمنی پروبیوتیک ها خوب است و به طور کلی در مطالعات عوارض جانبی نشان نمی دهند.

آیا مکمل های پروبیوتیکی را ترجیح می دهم؟
با این حال ، اداره آنها برای جمعیت های پرخطر می تواند خطرناک باشد و نه مفید. بیشترین عارضه در بیماران دارای نقص ایمنی مشاهده شده است.

بقای و در دسترس بودن این سویه های باکتریایی هنگام مصرف از طریق یک محصول تجاری هنوز هم باید مورد بررسی قرار گیرد تا یک توصیه ایمن و معتبر پدیدار شود. با توجه به کمبود و کیفیت پایین داده های حاصل از تحقیقات پروبیوتیکی ، هنوز نمی توان نتایج ایمن به دست آورد و استفاده از آنها در معالجه یبوست مزمن نسبت به مطالعات بزرگتر و سازمان یافته بهتر تجربی است.

پربیوتیک
آنها چه تاثیری در دستگاه گوارش دارند؟
از طرف دیگر پربیوتیک ها اجزای غیر قابل هضم مواد غذایی هستند که رشد و یا فعالیت پروبیوتیک ها و بقیه میکرو فلور روده را تقویت می کنند. به نظر می رسد که پریبیوتیک ها به دلیل خاصیت اسمزیک و اثر مفید باکتری هایی که برای آنها بستر محسوب می شوند ، دارای خاصیت ملین آرام هستند. پربیوتیک های مورد مطالعه عمدتا شامل اینولین ، فروکتوز- الیگوساکاریدها و شیر-الیگوساکاریدها هستند. مشخصه آنها این است که در روده کوچک هیدرولیز نمی شوند و در روده بزرگ تقریباً بی تأثیر نمی شوند ، جایی که توسط فلور میکروبی آن متابولیزه می شوند و زنجیره کوچکی از اسیدهای چرب ، گازها و سایر متابولیت ها را تشکیل می دهند.

مطالعات درباره عملکرد آنها چه می گوید؟
تصور می شود پریبیوتیک ها مزایای مشابه پروبیوتیک های روده را ارائه می دهند ، اما در عین حال ارزان تر و آسان تر از رژیم های غذایی نسبت به پروبیوتیک ها هستند. با این حال ، تأثیر آنها بر عملکرد کلی روده نسبتاً اندک است ، و تعداد کمی از آزمایشات بالینی اثر کلی آنها را گسترده تر مطالعه کرده اند.

چه چیزی را نگه دارید؟
به دلایل فوق ، نتیجه گیری کلی این است که نتایج به دست آمده از اثرات مفید پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها بر یبوست محدود است و به دلیل مطالعات اندک و کوچک که بر روی آنها انجام شده ، کافی نیستند و کافی نیستند.


منبع : همسر تایم

  • حمید خرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی