روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

چه ماساژهایی برای نوزادان در ماههای اول مناسب است؟

ماساژ یک روش عالی برای برقراری ارتباط با کودک شما و نشان دادن عشق شما به او است. علاوه بر این ، آنها به او کمک می کنند تا آرام شود و راحتتر بخوابد. ماساژور دارای مزایای بسیاری برای نوزاد، مانند بهبود هضم غذا، تسکین درد دندان درآوردن و بهبود خون گردش خون . خیلی اوقات والدین می گویند که آنها هنگام ماساژ دادن کودک نیز آرام می شوند و حتی به او نزدیکتر می شوند.

 

متخصصان اطفال اغلب به والدین توصیه می کنند کودک را شب قبل از غسل ماساژ دهند. توصیه می شود ماساژ حداقل 45 دقیقه پس از تغذیه کودک انجام شود ، زیرا در غیر این صورت ممکن است استفراغ کند. کودک نباید قبل از ماساژ تحریک شود. سعی کنید توجه او را به سمت خود جلب کنید ، به او بگویید چه کاری انجام می دهید.

 

اتاقی که در آن کودک را ماساژ می دهید باید گرم و مطبوع باشد و نور آن زیاد روشن نباشد. یک حوله زیر بدن کودک بگذارید و هرگونه اسباب بازی را که باعث پرت شدن حواس او می شود ، بردارید. در حالی که کودک را ماساژ می دهید ، می توانید موسیقی آرامش بخشی را برای آرام کردن او پخش کنید. برای ماساژ می توانید از روغن کودک استفاده کنید.

با پاها و بازوهای کودک شروع کنید. بازوی خود را به دور یکی از پاهای کودک بپیچید و حرکت آن را کمی از مچ پا به ران و پشت شروع کنید. این حرکت را به مدت 1-2 دقیقه تکرار کنید. سپس روی پای دیگر این کار را تکرار کنید. سپس می توانید یک انگشت خرچنگ بسیار سبک از مچ پا به ران کودک بمالید ، که باعث تحریک بیشتر گردش خون می شود. این کار را روی پای دیگر تکرار کنید. یکی دیگر از حرکات ماساژ ، پوشش سبک پا با شست و انگشت اشاره است ، این حرکت را از مچ پا تا ران تکرار می کند و برای چند دقیقه روی پای دیگر تکرار می کند. می توانید همان حرکات ماساژ را که روی پاهای کودک روی بازوها اعمال کردید ، تکرار کنید.

سپس می توانید با کمی فشار دادن کف دست خود روی ناف ، شکم کودک را ماساژ دهید و سپس حرکت آن را در جهت عقربه های ساعت شروع کنید. سپس می توانید پاهای کودک را کمی به شکم خم کرده و به مدت 30-20 ثانیه نگه دارید. این حرکات را 2-3 بار تکرار کنید. هدف آنها تسکین قولنج کودک است.

سپس می توانید کودک را روی شکم خود بچرخانید و با فشار دادن انگشتان دستان خود به پشت و حرکت دادن آنها از گردن به باسن ، کمر را ماساژ دهید. این حرکات را چندین بار و به مدت 1-2 دقیقه تکرار کنید.

 

  • حمید خرم

نظرات  (۱)

من معمولا وقتی نوزاد دچار رفلاکس معده میشه با روغن زیتون روی شکمشو ماساژ میدم

خیلی مفیده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی