روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

کمر و گردن درد می تواند تأثیر بسزایی در زندگی روزمره شما داشته باشد و رسیدن از مکانی به مکان دیگر را دشوار می کند. اگرچه این درد ممکن است نشانه ای از بیماری جدی تر مانند تنگی نخاع ، دیسک برآمده یا آرتروز نخاعی باشد ، اما ممکن است از سن و سبک زندگی فعلی شما ناشی شود. سست شدن کمر بعد از رابطه جنسی را اینجا بخوانید .

در عرض چند دقیقه می توانید انواع مختلفی از درمان های طبیعی را امتحان کنید که می تواند دردی در گردن و کمر شما را تسکین دهد ، که به شما کمک می کند زندگی آرامش بخشی و رضایت بخشی داشته باشید.

در حالی که شما همیشه باید نگرانی های جدی و آسیب های احتمالی را با پزشک خود در میان بگذارید ، اما ممکن است بتوانید علائم خود را از طریق راحتی در خانه خود درمان کنید.

 


اگر با آسیب دیدگی اخیر روبرو هستید از کمپرس سرد استفاده کنید. یک کیسه پلاستیکی را با یخ پر کنید و یک حوله تمیز دور آن بپیچید. یخ را به مدت 10 دقیقه روی منطقه آسیب دیده قرار دهید ، سپس بسته را بردارید. [2] اگر درد شما ادامه پیدا کرد ، حداکثر 3 بار در روز از یخ درمانی استفاده کنید . [3]
همچنین می توانید به جای کیسه یخی از یک کیسه نخود یخ زده یا سایر سبزیجات استفاده کنید. قبل از استفاده از آن حتما حوله را دور آن بپیچید. [


برای درد موجود کمپرس گرم بزنید. به صورت آنلاین مراجعه کنید یا به داروخانه محلی خود مراجعه کرده و یک لنت گرم کننده یا کمپرس گرم برای منطقه آسیب دیده بردارید. تایمر را به مدت 20 دقیقه تنظیم کنید و کمپرس گرم را برای مدت زمان کافی روی ناحیه آسیب دیده بگذارید. قبل از خواب حتما کمپرس را بردارید. [5]
با پزشک خود درمورد اینکه چه نوع درمان با گرما یا سرماخوردگی برای علائم خاص شما بهتر است صحبت کنید.
کمپرس مخصوصاً برای کمردرد خوب کار می کند.

 

برای درمان گردن و کمر درد خود از دستگاه TENS استفاده کنید. دستگاه تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) را که از مقدار کمی برق برای تسکین درد استفاده می کند ، به صورت آنلاین یا در داروخانه محلی خود جستجو کنید. الکترودها را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و سپس دستگاه باتری را روشن کنید تا درمان شما آغاز شود. حتماً دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید ، یا اگر مطمئن نیستید از پزشک راهنمایی بخواهید.[6]
واحدهای TENS برای همه کار نمی کنند ، اما ممکن است نتایج مثبتی برای شما داشته باشند!

 

برای از بین بردن درد خود به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید. برای تعیین وقت ملاقات با یک متخصص نزدیک خود به صورت آنلاین مراجعه کنید. ببینید آیا درمان تسکینی برای درد شما ایجاد می کند یا خیر - در این صورت ، ممکن است بخواهید یک قرار ملاقات بعدی برای خود تعیین کنید ، یا یک برنامه درمانی منظم را با متخصص طب سوزنی یا پزشک معالج خود تنظیم کنید.[7]


ماساژ و مراقبت های کایروپراکتیک را نیز امتحان کنید!

به یک متخصص متخصص عمل جراحی مراجعه کنید و ببینید که آیا دستکاری ستون فقرات یک گزینه است ، جایی که متخصص مسائل مربوط به همسایگی شما را اصلاح می کند.

قرار ملاقات با ماساژور درمانی برای تسکین درد موجود در کمر یا گردن خود بگذارید.

منبع :

healthline

 

تمرین عادت های خوب


اگر می توانید روی سطح نرم مانند چمن یا پیست بدوید. سطوح سخت مانند بتن یا آسفالت روی مفاصل و پشت شما سخت است. اگر می توانید ، سعی کنید روی سطوح نرم تری مانند چمن ، دنباله دار یا مسیر لاستیکی بدوید. این کار باعث کاهش تأثیر روی مفاصل می شود و می تواند به شما کمک کند تا از درد بیشتر جلوگیری کنید. [9]
تردمیل ها اگر در خانه یا سالن بدن خود یکی از آنها را داشته باشید ، سطح دویدن خوبی نیز هستند.
اگر در شهر زندگی می کنید ، پس احتمالاً گزینه ای برای محل اجرا ندارید. در این حالت ، فقط مطمئن شوید که کفش هایی با پشتیبانی خوب می پوشید و فرم خوبی را هنگام دویدن تمرین می کنید.
تصویری با عنوان جلوگیری از کمردرد هنگام دویدن مرحله 8
2
به آرامی شروع کنید و به تدریج سرعت خود را بسازید. شروع با حداکثر سرعت می تواند عضلات شما را شوکه کند ، حتی اگر گرم شده و کشیده شده باشید. با یک حرکت آرام یا حتی پیاده روی شروع کنید و سرعت خود را به تدریج افزایش دهید. رسیدن به حداکثر سرعت به آرامی فشار بیشتری به عضلات وارد می کند و از کشیدگی پشت جلوگیری می کند.[10]
این امر به ویژه اگر عادت به دویدن نداشته باشید و یا در حال جراحت هستید ، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
اگر در هر نقطه ای کمر شما شروع به آسیب دیدن کرد ، سرعت را کم کنید. یک سرعت راحت پیدا کنید که صدمه ای نبیند.
سعی کنید هر روز ورزش کنید ، حتی اگر احساس درد می کنید. اگر حرکت نکنید ، بیشتر صدمه می بینید ، زیرا مفاصل شما سفت می شوند.[11]

تصویری با عنوان جلوگیری از کمردرد هنگام دویدن مرحله 9
3
خنک شوید تا عضلات شما سفت نشوند. خنک شدن خوب به همان اندازه گرم کردن مهم است. وقتی دویدن تمام شد ، چند دقیقه دیگر راه بروید تا به شل شدن عضلات کمک کند. سپس دوباره پشت و همستر خود را دراز کرده تا از تنش های ایجاد شده در هنگام دویدن خلاص شوید.[12]
یک روش خوب برای فکر کردن در مورد خنک کردن حالت معکوس گرم شدن است. به جای اینکه سریعتر سریعتر بدوید ، آرام آرامتر بدوید و بعد از آن کشش دهید.
تصویری با عنوان جلوگیری از کمردرد هنگام دویدن مرحله 10
4
پشت و همستر خود را هر روز دراز کنید. همیشه انعطاف پذیری برای جلوگیری از درد هنگام دویدن مهم است. همان کشش های پشت و همسترینگ را دو بار در روز انجام دهید ، حتی اگر دویدن ندارید. این باعث کاهش فشار و تنش در ناحیه کمر می شود. [13]
تبدیل یوگا یا تای چی به عنوان بخشی از برنامه روزانه شما برای انعطاف پذیری بسیار مناسب است. این فعالیت ها را می توانید در روزهایی انجام دهید که برای شل ماندن دویدن ندارید.
اگر کمر شما دردناک است ، سعی کنید گلوتها و عضلات پشت خود را با غلتک کف یا یک توپ لاکریس ماساژ دهید.[14]
5
عضلات اصلی خود را تقویت کنید تا پشت شما را پشتیبانی کند. شاید متوجه این موضوع نشوید ، اما عضلات اصلی شما هنگام دویدن از بقیه اعضای بدن پشتیبانی می کنند. اگر آنها ضعیف باشند ، استرس همه به پشت شما می افتد. تمرینات تقویت کننده اصلی را در رژیم خود بگنجانید تا هنگام دویدن از کمر فشار بیاورید.[15]
عضلات جدا کننده مانند تخته ها و پل های جانبی برای تقویت هسته بهتر از دراز و نشست است. اینها را بخشی از برنامه تمرینی خود قرار دهید.

 

منبع :

https://www.who.int/

چگونه یک زندگی نوجوانی موفق داشته باشیم

هرکسی دوست دارد در زندگی خود موفق شود ، مگر نه؟ حتی در دوران نوجوانی می توانید در زندگی خود به موفقیت برسید. واقعاً خیلی سخت نیست. مراحل زیر را دنبال کنید ، و سالهای موفقیت آمیز نوجوانی نیز همین الگو را دنبال خواهد کرد!

 

در مدرسه خوب پیش بروید. هر چقدر هم اکنون خسته کننده باشد ، آموزش به شما کمک می کند تا در جامعه عضوی سازنده باشید. برای تعالی در مدرسه تلاش کنید. بهترین تلاش خود را بکنید ، به معلمان گوش دهید ، تکالیف خود را انجام دهید ، مطالعه کنید و نمرات خوبی کسب کنید . با انجام این کار به شما کمک می کند تا کالج / دانشگاه بهتری پیدا کنید ، که به شما امکان می دهد در آینده شغل خوبی کسب کنید. مدرسه شما را در مسیر درست قرار می دهد!


در انجمن خود کمک کنید. داوطلبانه نه تنها می تواند وضعیت جامعه شما را بهبود بخشد ، بلکه می تواند شما را شادتر کند. مطالعات نشان می دهد افرادی که داوطلب می شوند کمتر از افرادی که این کار را نمی کنند دچار افسردگی و سایر مسائل عاطفی می شوند. فرصت های داوطلبانه مورد علاقه خود را پیدا کنید ، به عنوان مثال ، اگر حیوانات را دوست دارید ، در یک پناهگاه حیوانات داوطلب شوید . اگر کمک به مردم را دوست دارید ، داوطلبانه در آشپزخانه سوپ بخورید . اگر دوست دارید به محیط زیست کمک کنید ، درخت بکارید یا زباله بردارید. وقتی به دیگران کمک می کنید ، احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت . شما در جهان تغییر بزرگی ایجاد می کنید و از همه چیز گذشته ، داشتن تعداد زیادی ساعت داوطلبانه در رزومه شما بسیار خوب به نظر می رسد!


اهداف خود را در زندگی مشخص کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. شروع به فکر کردن در مورد مشاغلی کنید که دوست دارید در آن حضور داشته باشید ، اما بر اساس علایق و قدرت خود انتخاب خوبی انجام دهید. این می تواند شغل شما تا آخر عمر باشد! همچنین می توانید در جهت اهداف غیر شغلی مانند ایجاد جمع آوری کمک شخصی ، کسب نمرات خوب در مدرسه ، پیوستن به یک ورزش تیمی و غیره تلاش کنید و خود را به چالش بکشید و از آنچه می توانید به دست آورید متعجب خواهید شد!

از نظر حقوقی یا غیر قانونی به مشکل برنخورید این می تواند برنامه های آینده شما را خراب کند. از فشار همسالان خودداری کنید و سیگارها ، الکل و مواد مخدر را خالی کنید. قانون را رعایت کنید و از قرار گرفتن در عقب ماشین پلیس خودداری کنید. اگر تحت فشار چیزی قرار گرفتید ، دور شوید. اگر بتوانید از این موارد در طول سالهای نوجوانی خود اجتناب کنید ، اجتناب از آنها بسیار راحت تر است اگر شما از دبیرستان خارج شوید و از فشار همسالان خود دور شوید.

با والدین و معلمین خوش برخورد باشید . به یاد داشته باشید ، آنها آنجا هستند تا به شما کمک کنند بهترین باشید. به آنها احترام بگذارید و برای نظرات آنها ارزش قائل شوید ، حتی اگر گاهی اوقات شما را آزار دهند. به خاطر داشته باشید که آنها کارهایی را انجام می دهند که انجام می دهند زیرا به شما اهمیت می دهند و می خواهند شما در زندگی موفق شوید. شما مجبور نیستید معلمان یا خانواده خود را انتخاب کنید ، اما هنوز باید با آنها تحمل کنید. بیاموزید که چگونه با مردم در حال حاضر رفتار کنید ، زیرا وقتی بزرگسال هستید ، مجبور نیستید رئیس یا همکاران خود را انتخاب کنید ، بنابراین یاد بگیرید چگونه اکنون به آنها احترام بگذارید.
دوستان خوبی داشته باشید تا به شما کمک کنند! دوستان برای حمایت از شما و بالا بردن روحیه شما آنجا هستند. با افرادی باشید که شما را خوشحال می کنند ، و کسانی را که این کار را نمی کنند گنگ بزنید. گروهی از دوستان حامی و دوست داشتنی ایجاد کنید که بتواند به شما در موفقیت در زندگی و زندگی در رویاهایتان کمک کند. چند دوست واقعاً خوب پیدا کنید که با ترک تحصیلات دبیرستان به شما علاقه مند شوند.


فعال شدن! در مدرسه یا خارج از مدرسه به یک تیم ورزشی بپیوندید. برای دویدن در محله خود بروید. سگ خود را به یک پیاده روی زیبا و طولانی برسانید. به یک گروه یوگا بپیوندید ، در مرکز تفریحی محلی به شنا بروید ، در هنگام تعطیلات تجاری در تلویزیون بنشینید - هر چیزی! فقط ورزش کن به شما کمک می کند از نظر روحی و جسمی احساس بهتری داشته باشید. مطالعات نشان می دهد افرادی که در سالهای کودکی / نوجوانی خود فعال می شوند ، در بزرگسالی نیز فعالیت بیشتری خواهند داشت ، بنابراین اکنون فعالیت خود را شروع کنید.

کاری را که دوست دارید انجام دهید. اتخاذ یک سرگرمی ؛ خواندن ، نوشتن ، خیاطی ، آواز ، رقص ، بازی ورزشی ، ساخت سفال و ... این زمان می گذرد و به شما در رشد شخصیت کمک می کند. آزمایش و کشف چیزهای جدید. شاید تعجب کنید اگر بفهمید که آنها را واقعاً دوست دارید!


به چیزی باور داشته باشید. اعتقاد به یک علت را شروع کنید ، خواه یک مسئله اجتماعی باشد یا محیطی ، یا حتی یک دین. از این طریق شروع به شکل گیری ایده های خود خواهید کرد. نظرات خود را شکل دهید و در کنار آنها باشید. برای آنچه درست می دانید بایستید.
از زندگی، تمام و کمال استفاده کن! شما برای مدت کوتاهی فقط جوان هستید و قبل از این که بدانید بزرگسالی خواهید بود که دور هم دروغ می گوید و می گوید: "کاش از جوانی این کار را می کردم." جسارت داشته باشید ، به دنیا بروید و زندگی کنید! زندگی کوتاه است ، بنابراین تا می توانید از آن لذت ببرید.

آموزش تقویت تمرینات

 

آیا فشار یو پی اس برای تقویت بازوها و قفسه سینه خود را. صورت را دراز بکشید و کف دست ها را روی زمین و کنار شانه ها صاف کنید. سپس ، در حالی که سر ، گردن ، پشت و پاها را در یک راستا قرار داده اید ، بازدم را انجام دهید و با کشیدن بازوها بدن را بلند کنید. دست و انگشتان شما باید وزن بدن شما را تحمل کنند. [14]

    بازوهای خود را صاف کنید ، اما آرنج خود را قفل نکنید. یک ثانیه خود را بالا نگه دارید ، سپس همانطور که آرام آرام خود را به سمت پایین پایین می آورید ، استنشاق کنید تا بینی شما تقریباً به زمین نزدیک شود. مراحل را تکرار کنید تا 2 مجموعه از 12 تکرار تکمیل شود.
    برای مخلوط کردن برنامه روزمره ، هنگام انجام فشارهای فشار ، کف دست خود را در فاصله بیشتری قرار دهید. همچنین می توانید هنگام فشار دادن ، بازوهای خود را نزدیک بدن نگه دارید و کار را از سینه به عضلات سه سر خود منتقل کنید.

 

سعی کنید یک تخته را به مدت 30 تا 45 ثانیه نگه دارید. با خوابیدن رو به پایین روی زمین شروع کنید ، انگار که می خواهید یک فشار بالا را انجام دهید. بدن خود را بالا آورده و وزن خود را بر روی بازوها و انگشتان پا تحمل کنید. سعی کنید حالت را حداقل 30 ثانیه نگه دارید ، خود را به زمین پایین بیاورید ، 30 تا 60 ثانیه استراحت کنید ، سپس تکرار کنید. [15]

    هنگام گرفتن ژست ، سر ، گردن و پشت خود را در یک خط مستقیم قرار دهید. از نگاه کردن به بالا پرهیز کنید. سر خود را در وضعیت خنثی نگه دارید تا به زمین روبرو شوید.
    اگر 30 ثانیه چالش برانگیز نیست ، سعی کنید تخته را به مدت 1 دقیقه یا بیشتر نگه دارید.
    به خاطر داشته باشید که هنگام نگه داشتن تخته ، تنفس را به صورت عادی ادامه دهید

 

کار عضلات شکم خود را با بحران . شروع به خوابیدن به پشت و در حالی که زانوها را خم کرده و پاها را صاف روی زمین قرار دهید. دستان خود را روی سینه یا پشت سر قرار دهید ، عضلات شکم را درگیر کنید و در حالی که بالاتنه را به آرامی از زمین بلند می کنید ، بازدم را انجام دهید. [16]

    نیم تنه خود را بلند کنید تا زمانی که تیغه های شانه از زمین خارج شوند ، 1 تا 2 ثانیه این وضعیت را حفظ کنید و سپس در حالی که آرام آرام خود را به زمین پایین می آورید ، استنشاق کنید. مراحل را تکرار کنید تا 2 مجموعه از 12 تکرار تکمیل شود.
    از حرکات آهسته و کنترل شده برای جلوگیری از آسیب دیدگی و کارکردن بیشتر عضلات استفاده کنید.
    اگر دستان خود را پشت سر قرار داده اید ، از آنها برای بالا بردن سر و گردن خود استفاده نکنید. برای جلوگیری از آسیب دیدگی ، فقط نوک انگشتان خود را به پشت سر خود قرار دهید ، یا دستان خود را از روی سینه صلیب بزنید.

گلوتها و عضلات اصلی خود را با پل هدف قرار دهید. به پشت بخوابید و زانوها را خم کنید ، پاها را صاف روی زمین قرار دهید و بازوها را در کنار خود قرار دهید. استنشاق کنید ، سپس هنگامی که عضلات اصلی خود را درگیر می کنید ، بازدم را انجام دهید و به آرامی باسن و کمر خود را از کف بالا بیاورید. خود را بلند کنید تا جایی که شانه ها و زانوها به صورت یک خط مستقیم درآیند و بازوها را روی زمین صاف نگه دارید تا تعادل شما حفظ شود. [17]

    حالت بلند شده را به مدت 1 تا 2 ثانیه نگه دارید ، سپس همانطور که آرام آرام خود را به حالت اول پایین می آورید ، استنشاق کنید. مراحل را تکرار کنید و 2 مجموعه از 12 پل را تکمیل کنید.
    برای افزایش دشواری ، سعی کنید خود را در حالت برآمده نگه دارید ، سپس 1 پا را صاف و بلند کنید. پایه را به سمت پایین پایین بیاورید ، در سمت دیگر تکرار کنید ، سپس خود را به سمت زمین پایین بیاورید.

 

رابطه جنسی در دوران قاعدگی

آیا رابطه جنسی در دوران قاعدگی امکان پذیر است؟

به دلیل اکتشافات مذهبی و پزشکی ، برخی افراد دلایل منع یا محدود کردن صمیمیت در دوران قاعدگی را بیان کرده اند. اسلام رابطه جنسی و ازدواج در دوران قاعدگی را منع کرده است. صمیمیت و رابطه جنسی در دوران قاعدگی خطرات و عوارضی دارد که بر سلامت زن و شوهر تأثیر می گذارد ، بنابراین صمیمیت در این دوره ممنوع است.

 

بیشتر زنان گزارش می کنند که میل جنسی آنها در دوران قاعدگی افزایش می یابد. البته این زمان درستی نیست برخی از زنان ممکن است در این زمان تمایل به رابطه جنسی نداشته باشند. این مطلب از سایت بیتوته استخراج شده و آن را دنبال کنید.

 

به عنوان مثال ، اگر او از تامپون استفاده کند ، واژن پس از برداشتن تامپون خشک می شود و تأمین آب با روان کننده طبیعی (نه خون) مدت زمان زیادی طول می کشد. اگر از نوار بهداشتی استفاده می کنید ، ممکن است از بوی نامطبوع و ظاهر آن احساس خجالت کنید. او دوست ندارد شما هر کدام از اینها را ببینید ، اما همه کارها را به تنهایی انجام می دهد ، که خود باعث می شود او نتواند رابطه جنسی برقرار کند.

 

یکی دیگر از مشکلات قاعدگی ، آلودگی است. زنان معمولاً با این مشکل آشنا هستند و از خون و کثیفی به جا مانده تعجب نمی کنند ، اما مردان ممکن است حواسشان را پرت کرده و تمایلی به این کار نداشته باشند. بنابراین ، این شما هستید که تصمیم می گیرید در این دوره چه نوع رابطه ای داشته باشید.

 

عوارض صمیمیت زن و شوهر در دوران قاعدگی

نزدیک شدن به دوره قاعدگی میزان و شدت خونریزی را افزایش می دهد.

 

رابطه جنسی در دوران قاعدگی به دلیل باز شدن دهانه رحم احتمال عفونت را افزایش می دهد.

 

قاعدگی ممکن است یکی از دلایل تبخال دستگاه تناسلی زنان باشد.

 

-یکی از مهمترین عوارض صمیمی در دوران قاعدگی یا قاعدگی ، عفونتهای شدید رحمی بخصوص آندومتریوز است.

 

قاعدگی خطر ابتلا به بیماری های عفونی را افزایش می دهد ، زیرا خون محیط خوبی برای وجود ، رشد و گسترش عوامل بیماری زا است. بنابراین ، اگر یکی از دو طرف به عامل عفونی میکروبی یا ویروسی آلوده شود (مانند سوزاک ، سیفلیس ، کلامیدیا و عامل بیماری ایدز و ویروس تبخال) ، احتمال انتقال عامل به طرف دیگر در دوران قاعدگی افزایش می یابد. .

 

مقاربت جنسی در دوران قاعدگی خطر ابتلا به عفونت کلامیدیا را افزایش می دهد.

 

رابطه جنسی در دوران قاعدگی خود عفونت لگن و التهاب ایجاد نمی کند ، اما اگر هر دو طرف به این عفونت آلوده شوند ، این عفونت منتقل می شود.

 

نحوه رابطه جنسی در دوران قاعدگی
-با حوله آن را پاک کنید.

یکی از راه های جلوگیری از آلودگی و آلودگی استفاده از حوله است. حوله ها از نفوذ مایعات قاعدگی به داخل تشک و کثیف شدن آن جلوگیری می کنند. قبل از رابطه جنسی در دوران قاعدگی بهتر است یک حوله تیره روی تخت بگذارید. دیدن خون روی کاغذ سفید ، انرژی و لذت جنسی زیادی را در افراد مصرف می کند.

 

 

-دراز کشیدن.

به پشت بخوابید ، زیرا اگر در این وضعیت قرار بگیرید ، جریان خون کاهش می یابد و خونریزی کاهش می یابد.

 
-دستگاه باید آب بندی شود.

به این ترتیب آلودگی کمتری ایجاد می شود و جریان آب منجر به در نظر گرفتن سایر جریان ها می شود.

 
-از کاندوم های رنگارنگ استفاده کنید.

در دوران قاعدگی باید از کاندوم به خصوص کاندوم قرمز استفاده کنید زیرا رنگ قرمز باعث کاهش خونریزی می شود.

 

 

آیا در دوره پریود هم امکان دارد باردار شوید؟

بله. بسیاری از خانم‌ها فکر می کنند خونریزی از واژن مانع از حاملگی می شود و با وجود رابطه جنسی در دوره پریود نگران حاملگی نیستند. گرچه این مسأله اغلب درست است، ولی همیشه اینطور نیست و لازم است احتیاط کنید.

 

اسپرم تا 5 روز میتواند در بدن زن زنده بماند، چنانچه رابطه جنسی در روزهای آخر پریود باشد و تخمک گذاری شما زود انجام شود، طی 4 یا 5 روز پس از آن احتمال بارداری وجود دارد. بنابراین نمی توان کاملاً مطمئن بود که رابطه جنسی در دوره پریود سبب حاملگی نمی شود.

 

به علاوه بعضی خانم‌ها در دوره تخمک گذاری خونریزی می کنند و این خونریزی را با پریود اشتباه می گیرند و در نتیجه در شرایطی که بدن بیش ترین امادگی برای باروری را دارد رابطه جنسی محافظت نشده برقرار می کنند.

 

در این دوران بهتر است که بیشتر عشق بازی داشته باشید و رابطه جنسی بدون دخول را تجربه کنید و همینطور توجه داشته باشید که حتماً باید از روش های جلوگیری از حاملگی هم استفاده کنید. در این دوران بیشتر مستعد عفونت های منتقل شونده جنسی هستید و احتمال حاملگی هم وجود دارد و مطمئن باشید از روش های جلوگیری مناسبی استفاده می کنید.