روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

آسیب های کبد که باید آنها را بشناسید

کبد عضوی بسیار مهم در بدن ما است. یکی از وظایف اصلی آن خنثی سازی سموم از خون است. برخی از افراد با کبد آسیب دیده متولد می شوند ، در حالی که برخی دیگر با قرار دادن بدن در معرض مواد مضر مختلف به آن آسیب می رسانند. علائم اولیه آسیب به این اندام را نباید نادیده گرفت و بیماران باید به موقع به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.

برخی از علائم اولیه آسیب کبدی عبارتند از:

تغییر پوست
یکی از تغییرات اولیه در بدن ما که ممکن است نشان دهد اتفاقاتی برای کبد رخ می دهد ، تغییرات پوست است. این موارد شامل ظهور مناطقی با کاهش رنگدانه ها یا زردی آنها و همچنین تغییر رنگ ناخن به رنگ زرد است. این تغییر به این دلیل است که کبد قادر به پردازش تمام سموم بدن نیست و در خون و پوست تجمع می یابد.
یکی دیگر از مشخصه های تغییر پوست ، ظاهر خارش پوست است. اگر متوجه شدید که بیشتر مواقع خارش دارید و پوست نسبت به لمس حساسیت بیشتری دارد ، این ممکن است به این معنی باشد که کبد آسیب دیده است.

تغییر در ادرار و مدفوع
در برخی از بیماران مبتلا به سو liver عملکرد کبد ، تغییراتی در رنگ ادرار و مدفوع مشاهده می شود. در بعضی موارد ، رنگ ادرار تیره می شود. در بیشتر موارد ، بیماران فکر می کنند که این تغییر به دلیل کمبود آب بدن است ، اما اگر مایعات کافی می نوشید ، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید تا عملکرد طبیعی کبد شما را تشخیص دهد. علاوه بر تغییر در ادرار ، در بعضی موارد ممکن است تغییراتی در مدفوع ایجاد شود ، که ممکن است سبک تر شود ، حتی سفید مانند گچ شود.

تورم شکم
تجمع مایعات در شکم و تورم آن ، که با اصطلاح پزشکی ascites شناخته می شود ، نشانه آسیب کبدی است. اگرچه در بیماری حاد کبدی نیز می تواند آسیت باشد ، اما بیشتر اوقات نشانه ای از بیماری مزمن کبدی است.

خستگی
اگر اغلب از خستگی آسان و دشواری در انجام کارهای روزمره خود شکایت دارید ، این ممکن است به دلیل آسیب کبدی باشد ، اگرچه افراد به ندرت این علامت را با آسیب کبدی مرتبط می دانند. اگر خستگی با هر یک از علائم فوق همراه باشد ، به احتمال زیاد اختلال در عملکرد کبد رخ داده است.

زردی
زرد شدن پوست و صلبیه به دلیل تجمع رنگدانه بیلی روبین در خون است. اگر کبد عملکرد طبیعی نداشته باشد و نتواند مقدار اضافی را از بدن دفع کند ، ممکن است مقدار آن افزایش یابد.

از دست دادن اشتها
در آسیب شدیدتر و پیشرفته کبدی ، کاهش شدید وزن و کاهش اشتها مشاهده می شود. در برخی موارد ، کاهش وزن به حدی شدید است که بیماران توانایی تغذیه خود را از دست داده و از سو mal تغذیه رنج می برند.

 

منبع :

webmd

  • حمید خرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی