روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

چه خبری بد است ؟

چه خبر بدی است؟

اخبار چه تاثیری در این زمینه دارد؟ چگونه بر مخبر تأثیر می گذارد؟

اعلامیه حقوق پزشکی بیمار در سال 1995 توسط انجمن پزشکی جهانی ؛ حق اطلاعات را ذکر می کند.

1998 مقررات دئونتولوژی پزشکی ترکیه ، مقررات حقوق بیمار ، ماده 3/15 ؛ از این حق صحبت می کند

اخبار بد بر دیدگاه فرد تأثیر منفی می گذارد ، دیدگاه او را به آینده تغییر می دهد ، سلامت روحی و جسمی فرد را تهدید می کند ، سبک زندگی کم تحرک را تهدید می کند.

رویکردهای کلی به دادن اخبار بد


"آیا باید گفت؟" نه "چگونه باید گفت؟" چه کسی باید بگوید ، چه زمانی ، چگونه باید گفت ، چه کسی باید پیدا شود؟

مدل ABCDE
الف- مرحله آماده سازی
ب- ایجاد رابطه درمانی
ج- ارتباط خوب
د- رسیدگی به واکنشهای بیمار و خانواده
ه- امکان پذیرش و بیان احساسات
ویژگی های اصلی اخبار بد
اخبار ناخوشایند باید در یک محیط آرام و خصوصی داده شود ، باید زمان کافی برای اولین مصاحبه بدون وقفه در نظر گرفته شود ، این که آیا بیمار و نزدیکان آنها اطلاعات را می فهمند و یا باید از نظر عاطفی ارزیابی شوند. باید صادقانه باشد ، باید به بیماران و اقوام فرصت داده شود تا احساسات خود را ابراز کنند ، از دادن این پیام که هیچ کاری غیر از این نمی توان انجام داد ، خودداری کنند و یک جلسه مصاحبه جدید برای بررسی وضعیت تعیین شود. گزینه های درمانی باید مورد بحث قرار گیرد ، سایر افرادی که می توان گفت تشخیص داده می شوند باید شناسایی شوند و در مورد منابع پشتیبانی اطلاعات باید داده شود.

الیزابت کوبلر راس ، واکنشهای روانی پس از تشخیص چنین بیماری را در نتیجه مصاحبه با بیماران در مرحله ترمینال که با یک بیماری کشنده تشخیص داده شده اند ، در کتاب خود با عنوان "درباره مرگ و مرگ" ذکر کرد: برای مطاله بیشتر در زمینه سبک زندگی بهتر کلیک کنید.

انکار
عصبانیت
چانه زدن
افسردگی
پذیرش - پذیرفته شدن
گوشواره ای از خانواده گمشده ،
امید
دوستی
عزیز
سلامتی
عضو
عملکرد
می تواند باشد

از دست دادن قیمت زندگی است. اجاره در طول اقامت ( Annie Dillard "Traveller in the Tinker Valley")

انکار

این اغلب معنایی نمادین دارد ، این مرحله اول عزاداری به ما کمک می کند تا از دست دادن جان سالم به در ببریم. زندگی بی معنی شده است ، ما تعجب می کنیم که چرا و چگونه ادامه دهیم. این به ما کمک می کند تا آنجا که می توانیم با انکار و شوک روبرو شویم. ما نمی توانیم دائماً به خورشید نگاه کنیم و هر لحظه نمی توانیم با مرگ روبرو شویم.

خشم

لازم نیست منطقی یا معتبر باشد ، خشم بخشی ضروری از روند بهبود است ، درد زیر خشم است. اغلب اوقات ما می دانیم که چگونه خشم را بهتر از احساس سرکوب کنیم ، عصبانیت برای ورود به سیستم بهداشت ، زندگی و آنچه از دست رفته است .....

چانه زدن؛

جملاتی که با "اگر" شروع می شوند ، احتمالاتی که اگر متفاوت فکر کنیم ، احساس گناه از اجزای مرحله چانه زنی است. سطح بالاتری از آگاهی از ضرر در چانه زنی وجود دارد. اما مقاومت به اندازه کافی کشیده شده است تا ما را در مذاکرات روحی با سرنوشت قرار دهد. ( V. VOLKAN)

افسردگی؛

واکنش طبیعی در برابر ضرر بزرگ ، افسردگی در روند بهبودی غم و اندوه ضروری است.

پذیرش - پذیرفته شدن؛

هیچ کس نمی تواند جایگزین وضعیت / فرد از دست رفته در دوره ای شود که فرد روزهای خوب بیشتری نسبت به روزهای بد دارد ، اما زندگی باید ادامه یابد. گوش دادن به نیازهای فرد ، تغییر و پیشرفت یک ضرورت است.

اگر سلامتی از بین برود ، اوضاع متفاوت است. گویی دیگر هیچ دردی وجود ندارد ، مبارزه تمام شده و زمان استراحت قبل از سفر طولانی است. در این دوره ، خانواده های بیشتری به کمک و تفاهم نیاز دارند.

ناامیدی از خانواده در حالی که بیمار نیاز به امید دارد .......
خانواده در حالی که امیدوارند بیمار در حال آماده شدن برای مرگ باشد ، امید خود را حفظ کرده اند .......
مدل مأموریت های عزاداری Worden
ووردن (2001) فرآیند غم و اندوه را به عنوان "وظایف" اساسی تعریف می کند که فرد برای سازگاری با فرایند غم و اندوه باید انجام دهد ، نه اینکه آن را به عنوان فرایندی متشکل از مراحل / مراحل خاص تصور کند. این مدل رویکرد کنار آمدن فرد را به عنوان یک فرآیند بسیار پویا توصیف می کند. زیرا ، فرد عزادار منفعلانه عزاداری را پس از از دست دادن تجربه نمی کند ، برعکس ، با نقش فعال در این روند ، تلاش می کند روند عزاداری را به اتمام برساند ( Stroebe & Schut ، 2001).. در این مدل ، از هر فرد عزاداری انتظار نمی رود که این وظایف را انجام دهد یا آن را به اتمام برساند ، و توالی خاصی نیز وجود ندارد که به تکالیف فوق الذکر نیاز داشته باشد. با این حال ، هنوز هم برای فرد مهم است که بتواند "وظیفه" قبلی را انجام دهد تا در فرآیند غم و اندوه روی "وظیفه" خاصی کار کند. به عنوان مثال ، برای کار بر روی پاسخهای عاطفی فرد داغدار پس از از دست دادن ، ابتدا لازم است که واقعی بودن ضرر را بپذیریم (ریچ ، 2002) .

مراحل مدل کارهای عزاداری وردن
 پذیرش واقعیت ضرر
این یک وضعیت عادی است که فرد بلافاصله پس از یک تجربه از دست دادن یک شوک و غیر واقعی را تجربه می کند و اعتقادی را نشان می دهد که گویی همه آنچه اتفاق افتاده است و مرگ رخ نداده است. در این مرحله ، فرد گمشده با س questionsالات بی پاسخ زیادی روبرو می شود. به ویژه پس از مرگ ناگهانی ، درک دلایل و وقایعی که منجر به مرگ می شود از اهمیت بیشتری برای فرد برخوردار است (ریچ ، 2002) . در این مرحله ، وظیفه اصلی در روند عزاداری این است که فردی که متحمل خسارت شده است ، کاملاً با این واقعیت روبرو شود که فرد ناپدید شده فوت کرده و دیگر برنخواهد گشت. پذیرش این واقعیت ، هرچند جزئی ، برای فرد مهم است تا این باور را پیدا کند که فرد نمی تواند دوباره در این دنیا گرد هم بیاید.

کار با غم و اندوه و ابراز احساسات
درد ناشی از غم و اندوه هم جسمی و هم عاطفی است. تأیید ، تعریف و مطالعه این درد یک ضرورت بسیار مهم است. در غیر این صورت ، این درد ممکن است با آشکار شدن خود با علائم جسمی (علائم) یا رفتار غیرمعمول ، کیفیت زندگی فرد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد (ووردن 2001). اندوه عاطفی خود را به صورت اندوه عمیق ، گریه ، اضطراب ، عصبانیت ، خستگی و ضعف نشان می دهد. تجربه این درد از نظر ظهور آرامش روانی پس از آن بسیار مهم است. پنهان کردن یا سرکوب اندوه و درد ناشی از آن باعث آرامش موقتی و درد مداوم در فرد می شود (ریچ ، 2002) . بنابراین ، با طولانی شدن غم و اندوه ، این فرآیند به عزاداری مزمن یا بیمارگونه تبدیل می شود.

برای سازگاری با محیطی که متوفی در آن وجود ندارد
وظیفه اصلی این فرایند این است که افرادی که متحمل خسارتی شده اند ، بدون اینکه خاطرات خود را از آن مرحوم از دست بدهند ، با جهان در حال تغییر سازگار شوند. در این فرایند ، فرد با مشکلات زیادی از جمله مسائل اقتصادی و حقوقی و همچنین مقابله با دردی که پس از خسارت ایجاد می شود روبرو است و مجبور است با این مشکلات کنار بیاید. در این دوره ، افراد ممکن است در زمینه های مختلف از محافل نزدیک مانند خانواده ، دوستان ، همکاران و کارشناسان مختلف مانند وکلا ، مشاوران مالی یا مشاوران روانشناسی به پشتیبانی نیاز داشته باشند (ریچ ، 2002).

تنظیم مجدد روابط با فرد از نظر عاطفی و ادامه زندگی
این وظیفه فرآیندی را در بر می گیرد که انجام آن در مقایسه با سایر وظایف موجود می تواند به طور قابل توجهی طولانی تر باشد. هدایت انرژی عاطفی موجود فرد برای از بین رفتن روابط دیگر و منافع شخصی در زندگی او ، وظیفه اصلی در این فرایند محسوب می شود. این وظیفه به طور کلی توسط افراد سوگوار اشتباه گرفته می شود و می تواند تلاشی برای فراموشی فرد متوفی تلقی شود. حقیقت این است که فرد عزادار برای بازسازی آینده خود مجبور نیست که گذشته خود را نادیده بگیرد. با این حال ، فرد عزادار باید با ایجاد یک شکل گیری حافظه مناسب برای آن مرحوم ، از تأثیر منفی روند عزاداری در برنامه ها و فعالیت های زندگی آینده خود جلوگیری کند. از این رو ، نقش مشاور روانشناسی این است که

یکی از اصلی ترین مواردی که باید در طول مشاوره غم و اندوه برای افراد توضیح داده شود این است که روند غم و اندوه می تواند طولانی باشد و پیشرفته ترین نکته ای که می توان به آن رسید ، وضعیت قبل از ضرر نیست.

 

چگونه می توان از راه سالم وزن کم کرد

برای لاغر شدن لازم نیست خود را گرسنه کنید . در واقع ، شما نباید کاهش وزن به روش سالم متعهد به برنامه و صبر شماست. پیروی از دستورالعمل ها برای رویکرد سالم به کاهش وزن نیز در حفظ وزن خود هنگامی که به هدف خود رسیدید کلیدی است. ترکیب برنامه کاهش وزن با روش های کنترل متابولیسم می تواند به شما کمک کند تا سریعتر به هدف خود برسید و همچنان وزن خود را به روش سالم کاهش دهید.

 

قسمت
1
برنامه ریزی برنامه کاهش وزن

با پزشک خود در مورد کاهش وزن صحبت کنید. مطمئن باشید که باید لاغر شوید و بهترین زمان برای کاهش وزن است. اگر باردار هستید یا بیماری دارید ، بدن شما ممکن است برای حفظ سلامتی خود به کالری اضافه نیاز داشته باشد ، بنابراین زمان شروع کاهش وزن نیست.[1]
اگر بیماری های پزشکی مانند فشار خون بالا ، دیابت یا مشکلات قلبی عروقی دارید ، قبل از شروع رژیم و برنامه ورزشی با پزشک خود صحبت کنید.[2] بسیاری از فاکتورها ، از جمله سن ، وزن فعلی و سلامت کلی جسمی ، باید با پزشک در میان گذاشته شود تا با خیال راحت یک رژیم و برنامه ورزشی را شروع کنید.[3]


اهداف معقول و واقع بینانه تعیین کنید. کاهش وزن 0.5 تا 2 پوند در هفته یک روش سالم است. با برنامه ریزی برای کاهش 2 پوند ، زمان لازم برای رسیدن به هدف کاهش وزن را به خود اختصاص دهید. هر هفته.[4]
اگرچه ممکن است رعایت رژیم های مد جدید با وعده های کاهش وزن سریع وسوسه انگیز باشد ، اما یک روش آهسته و ثابت سالم ترین راه برای کاهش وزن است.[5]همچنین مدت زمان کافی برای تنظیم پوست شما فراهم می کند و به شما کمک می کند بدون ایجاد پوستی شل وزن خود را کاهش دهید .
اگرچه رژیم های مد می توانند به شما کمک کنند تا سریع وزن خود را کاهش دهید ، اما در طولانی مدت پایدار نیستند و به محض اینکه رژیم مد را متوقف کنید ، اغلب وزن شما به اضافه وزن بیشتری باز می گردد.


3
هدف کالری روزانه خود را در برنامه خود بگنجانید. کاهش وزن هنگامی اتفاق می افتد که کالری بیشتری از میزان مصرف خود بسوزانید. پزشک می تواند به شما در تعیین تعداد کالری مصرفی هر روز مخصوص بدن ، سن ، جنس و سبک زندگی شما کمک کند.

4
ریاضیات را انجام دهید. یک پوند برابر است با حدود 3500 کالری. به منظور از دست دادن هفته ای 1 تا 2 پوند ، مصرف کالری روزانه شما باید حدود 500 تا 1000 کالری کاهش یابد ، یا سطح فعالیت شما برای سوزاندن کالری بیشتر باید افزایش یابد.[6]
به عنوان مثال ، یک زن 35 ساله با فعالیت متوسط ​​نیاز به حدود 2000 کالری در روز برای حفظ وزن فعلی خود دارد. هدف هدف از 1400 تا 1600 کالری در روز وضعیت کاهش وزن را برای این فرد ایجاد می کند.
فاکتورهای کالری روزانه در سن ، جنس و سطح فعالیت بدنی. برخی از شرایط پزشکی می تواند عاملی باشد که ممکن است لازم باشد مورد توجه قرار گیرد.