روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

علائم سیگنال مشکلات قلبی

بیماری های قلبی عروقی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در جهان است. به همین دلیل است که افراد باید علائمی را که نشان دهنده یک مشکل قلبی است بدانند و هنگام بروز آنها را نادیده نگیرند. این امر به ویژه در افراد بالای 65 سال و همچنین در افرادی که کلسترول بالا ، فشار خون بالا ، چاقی ، دیابت و سایر عوامل خطر قلبی دارند ، صادق است.

در اینجا برخی از علائم وجود دارد که ممکن است نشانه مشکلات قلبی باشد:

اضطراب
یکی از نشانه های شروع سکته قلبی ، اضطراب شدید است. بیماران معمولاً بی قرار ، ترسیده و ممکن است ترس از مرگ یا حمله وحشت را تجربه کنند.

ناراحتی قفسه سینه
درد قفسه سینه مشخص ترین علامت سکته قلبی است. کمی در سمت چپ جناغ قرار دارد و می تواند به شانه چپ ، شانه چپ ، بازوی چپ ، فک پایین گسترش یابد. درد قفسه سینه ممکن است ویژگی سفت کردن ، فشار دادن ، چاقوکشی باشد. بیش از 30 دقیقه طول می کشد.

با این حال ، همه موارد حمله قلبی درد قفسه سینه ندارند. علاوه بر این ، درد قفسه سینه ممکن است به دلیل دیگری باشد و ممکن است مربوط به قلب نباشد.


 
زنان معمولاً درد را خفیف یا سوزش در پشت جناغ توصیف می کنند و می توانند به عنوان مشکل معده اشتباه بگیرند.

تنگی نفس
تنگی نفس یکی از علائم مشخصه افرادی است که از آسم یا بیماری انسدادی مزمن ریوی رنج می برند. با این حال ، می تواند شاخصی از سکته قلبی یا نارسایی قلبی باشد.

تنگی نفس در نارسایی قلبی به دلیل رکود وریدی و مویرگی در ریه ها است و می تواند از شدت متفاوتی برخوردار باشد. در ابتدا با افزایش تلاش جسمی ، اما بعداً با حالت عادی و سرانجام در حالت استراحت ظاهر می شود. ارتوپنه را می توان مشاهده کرد - تنگی نفس ، که در حالت خوابیده به نظر می رسد و پس از قرار گرفتن بیمار در حالت نشسته یا ایستاده از بین می رود.

شکایت از تنگی نفس شدید نیز ممکن است در سکته قلبی رخ دهد.

سیانوز
کبودی پوست ، لب ها ، بستر ناخن انگشتان را می توان در نارسایی قلبی ، پریکاردیت ، تنگی میترال ، تنگی آئورت ، تترالوژی فالوت و سایر بیماری های قلبی مشاهده کرد.

سرفه کردن
سرفه مداوم یا خس خس سینه ممکن است علامت نارسایی قلبی باشد ، که در آن مایعات در ریه ها جمع می شود. در بعضی موارد ، بیماران خلط خونی تولید می کنند.

سرگیجه
سکته قلبی و آریتمی می تواند باعث سرگیجه ، گیجی و حتی از دست دادن هوشیاری شود. تعدادی از بیماری های دیگر می توانند شکایت های مشابهی را ایجاد کنند ، بنابراین شما باید به پزشک مراجعه کنید تا دلیل وجود بیماری قلبی را تشخیص دهد.

خستگی
خستگی و خستگی آسان علائمی است که در بسیاری از بیماری ها دیده می شود. غالباً زنان روزها قبل از شروع سکته قلبی خستگی شدیدی را تجربه می کنند.

احساس خستگی مداوم و خستگی در نارسایی قلبی مشاهده می شود.

حالت تهوع و استفراغ
حالت تهوع و استفراغ علائمی است که اغلب همراه با سکته قلبی است. این موارد بیشتر در خانم ها دیده می شود و در طی استراحت جسمی از بین می رود.

بی اشتهایی و نفخ شکم در نارسایی قلبی دیده می شود.

 

جهت مطالعه منابع بیشتر کلیک کنید.

ضربان قلب مکرر ( تاکی کاردی )
ضربان قلب مکرر می تواند نشانه ای از نارسایی قلبی ، سکته قلبی یا آریتمی باشد. تاکی کاردی اغلب با خستگی ، سرگیجه یا تنگی نفس همراه است.

در برخی موارد ، آریتمی درمان نشده می تواند منجر به سکته مغزی ، نارسایی قلبی یا مرگ ناگهانی شود.

تعریق
بروز ناگهانی عرق سرد همراه با تنگی نفس ، حالت تهوع ، درد قفسه سینه نشانه مشخص سکته قلبی است.

تورم اندام تحتانی
در نارسایی قلبی ، تورم اندام تحتانی رخ می دهد. بیشترین تلفظ آنها در عصر است و صبح ناپدید می شوند. در موارد شدید ، افیوژن در حفره های بدن نیز رخ می دهد.