روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

آیا با آزمایش سریع خون می توان سرطان را تشخیص داد؟

به گفته محققان دانشگاه استنفورد ، یک آزمایش خون سریع و آسان می تواند نشان دهد که آیا یک بیمار مبتلا به سرطان است و پیشرفت بیماری تا چه اندازه است.

محققان آمریکایی آزمایشی را ایجاد کرده اند که می تواند خیلی سریع نشان دهد که بیمار چه نوع توموری دارد ، اندازه آن چیست ، آیا به درمان پاسخ می دهد و سرعت پیشرفت آن چیست.

این آزمایش رایج ترین انواع سرطان مانند سرطان پروستات ، پستان و ریه را تشخیص می دهد. حتی می تواند برای غربالگری افراد سالم یا افرادی که در معرض خطر بیشتری ابتلا به سرطان هستند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سلولهای تومور به طور مداوم تقسیم شده و می میرند و DNA را در خون آزاد می کنند. با این حال ، DNA تومور در خون حتی در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته به مقدار بسیار کمی است ، بنابراین ایجاد یک آزمایش برای تشخیص وجود آن در خون کار ساده ای نیست.

دانشمندان موفق به غلبه بر دو مشکل اصلی در توسعه این آزمایش شده اند:


 
آنها روشی ایجاد کرده اند که بسیار حساس است و مقادیر بسیار کمی از DNA تومور را در خون بیمار تشخیص می دهد.
از طریق این آزمایش می توان انواع متداول تومورها را تشخیص داد که این امر در عمل بالینی بسیار مفید است.
به گفته سازندگان آزمایش ، می توان از آن برای نظارت بر رشد تومور و همچنین ارزیابی اینکه بیمار به درمان پاسخ می دهد ، استفاده کرد. اگر آزمایش نشان دهد که تومور در برابر درمان مقاوم است ، پزشکان می توانند به سرعت آن را تغییر دهند.

  • حمید خرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی