روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

روابط زناشویی و امور فرزندان و تناسب اندام

روابط زناشویی، امور فرزندان، تناسب اندام

آیا روزه گرفتن باعث از بین رفتن چربی بدن می شود؟

روزه گرفتن از دست دادن چربی افسانه یا حقیقت؟
این دیدگاه که ورزش هوازی ناشتا نسبت به ورزش بعد از خوردن غذا یا میان وعده از نظر کاهش چربی مؤثر است ، در فضای تناسب اندام بسیار رایج است. اما چقدر حقیقت را پنهان می کند؟

"حقایق" اساسی متابولیک
خوردن وعده غذایی یا میان وعده قبل از تمرین در واقع منجر به تأمین مواد مغذی و بطور خاص کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها (بسته به ترکیب وعده غذایی) در بدن می شود.در حین ورزش هوازی و بسته به شدت آن ، بدن از این مؤلفه ها در درصد های مختلف به منظور جذب انرژی برای انجام تمرین استفاده می کند. به طور خاص ، در مورد ورزش های هوازی ، مانند دویدن ، منبع ترجیحی انرژی بدن در طی آن کربوهیدرات های موجود در خون (قند) و کربوهیدرات های ذخیره شده در بدن (گلیکوژن) است.حتی نشان داده شده است که وقتی این کربوهیدرات ها قبل از ورزش به صورت اگزوژن تهیه می شوند (در مورد وعده غذایی) ، بدن آنها را به عنوان منبع انرژی بر چربی های ذخیره شده ترجیح می دهد. این امر به ویژه هنگامی که آموزش کم یا متوسط ​​باشد مشهود است (یعنی میزان مصرف اکسیژن زیر 75٪ حداکثر مصرف اکسیژن - VO2max).در مقابل ، برای همان شدت ورزش و در حالت ناشتا (عدم وجود کربوهیدرات) بدن برای انجام تمرین به چربی بدن تبدیل می شود.
تاکنون همه نشانه ها این است که روزه گرفتن قبل از ورزش منجر به استفاده بیشتر از چربی های ذخیره شده به عنوان منبع انرژی برای انجام تمرین می شود.

در حقیقت ، توجه به این نکته مهم است که تنظیم متابولیک فوق (یعنی استفاده بیشتر از چربی در هنگام ورزش در هنگام روزه دار) از نظر افراد عمدتاً کم آموزش است. در مقابل ، افراد آموزش دیده هنوز حتی اگر قبل از ورزش وعده غذایی کربوهیدرات را خورده باشند ، انرژی قابل توجهی از چربی ذخیره شده در بدن خود می گیرند.

اگر در طولانی مدت به کاهش چربی نگاه کنیم چه می شود؟
اگرچه مطالعات در این زمینه اندک است ، اما به نظر می رسد خوردن یک وعده غذایی یا قبل از ورزش ، کالری دریافتی در طول روز یا کاهش وزن در طولانی مدت را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

به عبارت دیگر،

به نظر می رسد که از دست دادن چربی طولانی مدت هنگام ورزش هنگام روزه گرفتن ، برخلاف خوردن بعد از غذا فایده ای ندارد.
تغذیه و عملکرد در ورزش
از آنجا که از بین رفتن چربی تنها هدف ورزش نیست ، باید دید که چگونه غذا خوردن بر عملکرد ورزش و همچنین حفظ بافت ماهیچه تأثیر می گذارد.

بنابراین ، با توجه به اولین ، داده های تا کنون نشان می دهد که عملکرد با شدت متوسط ​​تاثیری چندانی بر اینکه آیا قبل از مصرف یک وعده غذایی مصرف شده یا نه تأثیر نمی گذارد. با این حال ، در مورد ورزش با شدت زیاد (نزدیک به VO2max) نیز صادق نیست ، جایی که خوردن کربوهیدرات قبل از غذا بیشتر از روزه داری به عملکرد کمک می کند.

از نظر حفظ توده عضلانی ، مطالعات مرتبط با توجه به اینکه فرد روزه می گیرد یا خیر ، هیچ مزیتی (یا ضرر) نشان نمی دهد.

چه چیزی را باید به خاطر بسپاری؟
انجام ورزش هوازی پس از روزه داری منجر به استفاده بیشتر از چربیهای ذخیره شده به عنوان منبع انرژی (و بنابراین به کاهش چربی بیشتر) در هنگام ورزش می شود.با این حال ، به نظر نمی رسد که در طولانی مدت هیچ تفاوتی در وزن یا کاهش چربی وجود داشته باشد ، چه ورزش بعد از غذا انجام شود یا نه.در موارد ورزش با حداکثر شدت (نزدیک به VO2max) ، خوردن یک وعده غذایی از قبل می تواند عملکرد را بهبود بخشد.

 

  • حمید خرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی